Digital One dla PZU

Serwis jest miejscem, w którym każda z grup, do których kierowany jest program znajdzie coś dla siebie. Dla najmłodszych przygotowano gry, teledysk, film animowany oraz zagadki i krzyżówki. Te wszystkie atrakcje mają na celu zaangażowanie dzieci do nauki zasad poprawnych zachowań na drodze.

Dla nieco starszych dzieci, przygotowujących się do egzaminów na kartę rowerową – jest konkurs internetowy, w którym można wygrać rowery górskie, kaski, bidony i smycze. Ponadto lekcje e-learning kształtujące pozytywne nawyki zachowań na drodze, a także krzyżówki drogowe sprawdzające wiedzę z zasad pierwszeństwa przejazdu.

Rodzice i nauczyciele znajdą materiały do prowadzenia lekcji, szereg porad, w jaki sposób przekazywać wiedzę o ruchu drogowym dzieciom. Dla szkół przygotowane zostały również informacje i materiały pomocnicze do konkursu „Nasza szkoła”.

Przygotowany przez agencję serwis składa się z 3 części:

„Pierwsze kroki na drodze” – część adresowana do uczniów oraz ich nauczycieli, mająca na celu nauczyć najmłodsze dzieci bezpiecznego poruszania się po drodze, zapoznanie ze znakami i zasadami ruchu drogowego

„Moja karta rowerowa” – to część programu adresowana do uczniów z klas 4-6. Głównym celem tej części programu jest przekonanie jak największej liczby uczniów do poznawania zasad uczestnictwa w ruchu drogowym i tym samym zwiększenie ich bezpieczeństwa na drodze.

„Nasza Szkoła” – konkurs skierowany do dyrektorów szkół, polegający na opracowaniu planu zabezpieczenia okolic szkoły, pod kątem bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w drodze do szkoły.

Serwis www.bezpiecznaszkola.pl powstał również na podstawie materiałów kreatywnych, przygotowanych przez agencję reklamową Arip.

Program „Bezpieczna szkoła z PZU” jest kontynuacją prowadzonych przez PZU od kilku lat działań prewencyjnych, ukierunkowanych na poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

– Chcemy, aby dzieci po lekcjach z zasad ruchu drogowego, które przeprowadzane będą w szkołach przez nauczycieli lub policjantów, wracały do domu i samodzielnie pogłębiały swoją wiedzę. Wiemy przecież, że najskuteczniejszą metodą nauki jest ta przez zabawę. Oprócz dużej dawki wiedzy, dzieci również liczyć mogą na niespodzianki. W sekcji dla dzieci starszych – „Moja karta rowerowa” przygotowaliśmy konkurs, w którym co tydzień do wygrania będzie rower górski – mówi Dominik Kaznowski, zastępca dyrektora Biura Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu PZU, odpowiedzialny za realizację programu.

Partnerami programu są Ministerstwo Edukacji Narodowej, Komenda Główna Policji, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz portal Onet.pl