Diners Club Polska wstrzymuje wydawanie kart nowym klientom. Właściciel spółki rozważa różne scenariusze

Paweł Pomianowski, prezes Diners Club Polska, fot. Marek Wiśniewski, Puls Biznesu

Firma Diners Club podjęła decyzję o wstrzymaniu wydawania kart płatniczych nowym klientom. Karty już wydane działają na dotychczasowych zasadach. Spółka tłumaczy, że jest to efekt realizacji strategii przyjętej dla naszego rynku przez austriackiego wspólnika spółki.

– Uprzejmie informujemy że, Diners Club Polska nie wydaje obecnie nowych kart. Przepraszamy, za ewentualne niedogodności związane z brakiem możliwości ubiegania się o nowe karty – komunikat o takiej treści znalazł się wczoraj na stronie wydawcy. Skontaktowaliśmy się przedstawicielami spółki. Dyrektor generalny Diners Club Polska, Paweł Pomianowski wyjaśnia, że jest to efekt realizacji woli wspólnika spółki.

– Wykonujemy strategiczne decyzje, które podjął nasz wspólnik. Objawia się to wstrzymaniem wydawania kart na rynku polskim. Wszystkie karty, które są w obiegu zachowują pełne funkcjonalności – klienci mogą korzystać z funkcji płatniczych i dodatkowych wartości. O wszelkich ewentualnych zmianach będziemy klientów informować na bieżąco – mówi Paweł Pomianowski.

Z nieoficjalnych informacji Bankier.pl wynika, że właściciel spółki Diners Club jest obecnie na etapie modyfikowania strategii dla polskiego oddziału. Rozważane są różne warianty. Jesienią 2020 r. jednym z nich była fuzja ze słowacką spółką siostrzaną – Diners Club CS s.r.o. Jak do tej pory nie została ona jednak zrealizowana. Paweł Pomianowski dodaje, że nadal priorytetem będzie rozwój sieci akceptacji kart z logo Diners Club i Discover.

Diners Club to jedna z trzech firm wydających karty płatnicze w Polsce – obok Visy i Mastercarda. Jej udziały są jednak nieduże. Jak wynika z danych NBP, Visa i Mastercard mają 99,6 proc. rynku kart płatniczych w Polsce. Diners Club specjalizuje się w wydawaniu bardziej prestiżowych kart płatniczych. Plastiki mają bogate pakiety ubezpieczeń i dodatkowych funkcjonalności.

Jeszcze niedawno spółka zapowiadała wdrożenie wielu dodatkowych usług. Pomyślnie udało się zainicjować współpracę z sektorem bankowości spółdzielczej, wdrożyć pierwszy w Polsce zgodny z wytycznymi IATA instrument płatniczy Travel Services Account  czy wprowadzić tzw. karty wirtualne. Klienci nie doczekali się jednak do tej pory możliwości podpięcia kart płatniczych do cyfrowych portfeli takich jak Apple Pay czy Google Pay, niemniej karty wydane przez Diners Club Polska działają z portfelami PayPal oraz Curve, w tym dla płatności mobilnych.