PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeDiners Club szykuje się do fuzji ze słowackim oddziałem. O planach połączenia opowiada prezes polskiej spółki Paweł Pomianowski
Diners Club

Diners Club

Diners Club Polska jest jedynym niebankowym wydawcą na terenie Polski, który wydaje karty działające jako obciążeniowe i kredytowe jednocześnie. Marka w 2017 r. obchodzi dwudziestolecie działalności na polskim rynku.

Diners Club szykuje się do fuzji ze słowackim oddziałem. O planach połączenia opowiada prezes polskiej spółki Paweł Pomianowski

Informacje Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 02.10.2020 (14:30) Nasz Gość
Karty Diners Club

Diners Club Polska szykuje się do połączenia ze słowackim oddziałem Diners Club CS, s.r.o. O tym, co w praktyce oznacza fuzja i jakie są najbliższe plany Diners Club w Polsce opowiada prezes zarządu spółki Paweł Pomianowski.

Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Dlaczego zdecydowano o połączeniu obu spółek?

Paweł Pomianowski, prezes zarządu Diners Club Polska: Jest to efekt wielu przemyśleń, które miały miejsce w naszej grupie kapitałowej już od dłuższego czasu i nie jest to bezpośrednio związane ze skutkiem ubocznym pandemii. Oczywiście to, co się dzieje dotyka nas tak samo jak innych działających w wielu branżach. Może nas nawet szczególnie, ze względu na to, że działamy w branży Travel and Entertainment. Niemniej to, co planujemy przeprowadzić, czyli proces fuzji, jest dobrze przemyślaną próbą optymalizacji zasobów jakimi dysponujemy w tej części Europy. Chcemy wykorzystać najlepsze możliwości jakie mamy wypracowane na poszczególnych rynkach i jesteśmy przekonani po rozmowach z naszymi właścicielami i naszymi kolegami na Słowacji, że to ma głęboki sens.

Co fuzja będzie oznaczała dla klientów Diners Club?

Fuzja, którą przeprowadzamy jest procesem, który gwarantuje wszystkim partnerom i klientom biznesowym pełną ciągłość zachowania warunków współpracy. Sama fuzja nie jest pretekstem do tego,  by zmieniać warunki współpracy z klientami czy z partnerami biznesowymi. Podmiot, który będzie przejmował w ramach fuzji prawa i obowiązki, jest zobligowany do tego, by zapewniać je w takiej samej formie i kształcie. Ponadto jesteśmy podmiotem odpowiedzialnym za schemat płatniczy wobec NBP i ciągłość odpowiedzialności zarządczej za schemat płatniczy jest także zapewniona. Na rynku polskim będziemy działać jako oddział, nie jako przedstawicielstwo. Oddział ma szersze kompetencje i uprawnienia. Musi też zapewnić większe zasoby aby wypełniać  swoje obowiązki.

Nie obędzie się jednak bez zwolnień.

Niestety jakkolwiek byśmy nie używali okrągłych słów, tego typu procesy wiążą się zawsze z redukcją zatrudnienia. Mam nadzieję, że jest to okres przejściowy, który będzie towarzyszył tylko procesowi fuzji. Jak to zwykle bywa w biznesie, po fuzjach firmy z reguły poszukują możliwości rozszerzenia zespołów. Dla mnie redukcja zatrudnienia jest najbardziej przykrym aspektem towarzyszącym tej operacji.

Jakie szanse otwierają się przed Diners Club w Polsce?

Po fuzji będziemy w stanie z mniejszą infrastrukturą i mniejszymi zasobami dostarczać rozwiązania na kilka rynków. Nie wykluczam też tego, że połączenie umożliwi nam przeniesienie odpowiedniego know-how z zagranicznych oddziałów. Te przepływy będą obustronne. To obszary, które dotyczą nie tylko czysto biznesowej oferty, ale także wykorzystania cyfryzacji procesów i do zapewnienia większej sprawności tychże. Mamy kilka rozwiązań już wdrożonych, kilka jest w trakcie wdrożenia i nie zamierzamy tego zatrzymywać. Dzięki temu, że będziemy działać na kilku rynkach jednocześnie, nasza atrakcyjność jako partnera biznesowego wzrośnie.

Jak mocno pandemia uderzyła w biznes Diners Club?

Mieliśmy świadomość tego, że zmiany spowodowane pandemią dotkną rynek na którym działamy. Jesteśmy przekonani, że zmiany te będą długoterminowe. Potwierdzają to też analizy z przeróżnych źródeł. Dostosowujemy się do tych zmian i widzimy, że nasi klienci też.  Obserwujemy, że już w kilka miesięcy po lockdownie, wzrosło wykorzystanie naszych kart do codziennych zakupów. Wpisuje się to w naszą misję, która ma na celu zapewnienie jak najszerszej akceptacji naszych kart. Spadła aktywność klientów w takich obszarach jak podróże, zakupy biletów, rezerwacje hoteli czy samochodów. Myślę, że podobne jest u naszych konkurentów. Zaobserwowaliśmy też, że klienci chętnie sięgają po karty kredytowe i tym sposobem finansują także codzienne zakupy. Liczymy na to, że ten trend się utrzyma, a my postaramy się dbać o to, by nasza oferta kart kredytowych była atrakcyjna w porównaniu z konkurencją.

Jednym z zarzutów, jakie podnoszą niektórzy użytkownicy w kontekście kart Diners Club jest brak powszechnej akceptacji kart. Czy można się spodziewać zmian w tym zakresie?

Prace cały czas trwają i pozyskujemy nowych partnerów. Lada moment będziemy mogli poinformować o uruchomieniu akceptacji kart w bardzo dużej sieci detalicznej.  I nie jest to ostatni nasz projekt w tym obszarze. Ostatnimi sukcesami na tym polu było uruchomienie płatności w sieciach Żabka, Cinema City czy TK Maxx. Staramy się, by ta akceptowalność rosła. Podpisaliśmy też niedawno umowę z jednym z dużych agentów rozliczeniowych i liczymy, że pójdzie za tym wzrost  akceptacja w terminalach oraz w bankomatach. Wypłaty w bankomatach są wciąż jedną z najbardziej oczekiwanych funkcji kart wśród klientów.

A jak rozwija się projekt płatności mobilnych? Kiedy karty Diners Club będziemy mogli podpiąć do cyfrowych portfeli?

Jest to obszar, którym się zajmujemy od dłuższego czasu. Wiele zależy jednak od naszych partnerów. My jesteśmy już gotowi technologicznie, by przejść przez proces certyfikacji i wdrożenia. Spodziewamy się, że na przełomie tego roku nasze karty będzie można dołączać – bez żadnych negatywnych dla klientów skutków przeliczeń – do jednego z wiodących globalnych portfeli płatniczych.

Jak rozwija się współpraca z sektorem spółdzielczym?

Rozwija się dobrze, bo opiera się na demokratycznych zasadach. Każdy bank spółdzielczy sam decyduje o tym, czy przystąpić do umowy. W tej chwili mamy podpisanych około 30 umów z bankami spółdzielczymi w ramach grupy BPS oraz z Krakowskim Bankiem Spółdzielczym. Nie da się jednak ukryć, że pandemia utrudniła rozwój tej współpracy. By oferta znalazła swoje miejsce wśród klientów banku spółdzielczego musimy wpierw odpowiednio przygotować sieć sprzedaży do przedstawienia oferty. Udało się nam przygotować kilkadziesiąt zespołów sprzedażowych i będziemy kontynuować rozwój tej współpracy.

Jakie są najbliższe plany i wdrożenia, które może Pan zapowiedzieć czytelnikom?

Szykujemy atrakcyjną ofertę usługi dodanej dla naszych podróżujących klientów. Będzie to dostęp do sieci WiFi w skali globalnej bez żadnych dodatkowych kosztów. Szykujemy też atrakcyjną zmianę w ubezpieczeniach. W związku ze zmianą modelu wypoczywania i podróżowania, staramy się wzmocnić naszą ofertę ubezpieczeniową w obszarze podróży krajowych. Kolejną nowością, którą wkrótce udostępnimy – najpierw klientom biznesowym – będzie tzw. Virtual Card Number. Klienci będą mogli generować zestawy danych do wykorzystania w procesie płatności. Klient zostanie przekierowany na stronę, na której będzie mógł wygenerować indywidualny numer karty, czyli token płatniczy. Token będzie wykorzystany jednorazowo do dokonania płatności. Mamy możliwość różnicowania tego narzędzia chociażby w takiej postaci, że będzie można z góry wygenerować kilka tokenów lub robić to ad hoc przy wykonywaniu pojedynczej transakcji. Zaczynamy od oferty dla klientów korporacyjnych i biznesowych, ale moim marzeniem jest, by udostępnić to narzędzie także klientom indywidualnym. Jesteśmy już po testach tzw. Family And Friends w środowisku produkcyjnym.

Diners Club 2020-10-02
Wojciech Boczoń
Tagi: Diners Club

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska ponownie na liście Diversity IN Check
29.05.2023 (15:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska ponownie na liście Diversity IN Check

Santander Bank Polska już po raz trzeci znalazł się na liście Diversity IN Check. Jest to zestawienie polskich …

a 0 Spotkania wideo ze specjalistą hipotecznym już w Moim ING
29.05.2023 (14:59) – informacja prasowa

Spotkania wideo ze specjalistą hipotecznym już w Moim ING

ING Bank Śląski rozszerzył sposoby umawiania się na spotkania wideo ze specjalistami hipotecznymi. Od teraz klienci …

a 0 VeloLokata na dni. Im więcej dni, tym więcej korzyści
29.05.2023 (14:54) – informacja prasowa

VeloLokata na dni. Im więcej dni, tym więcej korzyści

Polacy poszukują elastycznych rozwiązań, które pomagają im oszczędzać, jak i kiedy chcą. Dlatego VeloBank …

a 0 Provident po raz trzeci wśród pracodawców działających na rzecz włączania i różnorodności
26.05.2023 (12:57) – informacja prasowa

Provident po raz trzeci wśród pracodawców działających na rzecz włączania i różnorodności

Zakończył się Miesiąc Różnorodności koordynowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Podczas konferencji …

a 0 Generali odświeża ofertę ubezpieczeń
26.05.2023 (12:56) – informacja prasowa

Generali odświeża ofertę ubezpieczeń

Generali wprowadziło zmiany w ubezpieczeniach domów i mieszkań, podróżnym, oraz komunikacyjnym. Klienci mogą liczyć …

a 0 Heal Pro: nowa agencja public affairs wchodzi na rynek
26.05.2023 (12:51) – informacja prasowa

Heal Pro: nowa agencja public affairs wchodzi na rynek

Mikołaj Wójcik i Maciej Szczepaniuk, od trzech lat odpowiedzialni za public affairs w Provident Polska, odchodzą z …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
Klienci coraz chętniej płacą mobilnie

Klienci coraz chętniej płacą mobilnie

Nest Bank we współpracy z Fiserv rozszerzył…

Proponują „leasing z tarczą”. Chcą przekonać branżę do nowego rozwiązania

Proponują „leasing z tarczą”. Chcą przekonać branżę do nowego rozwiązania

W ostatnim czasie koszty obsługi kredytów i…

Tak wygląda nowa aplikacja Santander Banku Polska

Tak wygląda nowa aplikacja Santander Banku Polska

Santander Bank Polska testuje nową aplikację mobilną.…

Zobacz również

Coś dla fanów komiksów. Na polski rynek wchodzi pierwsza taka karta płatnicza

Coś dla fanów komiksów. Na polski rynek wchodzi pierwsza taka karta płatnicza

Gratka dla fanów komiksu. Fintech Cinkciarz.pl we…

Pracownicy banków na wyginięciu. Już niedługo nie będą potrzebni

Pracownicy banków na wyginięciu. Już niedługo nie będą potrzebni

Coraz mniej placówek bankowych, realizowanie transakcji finansowych…

Nowy prezes Związku Banków Polskich: Kancelarie frankowe idą po bandzie, liczne klauzule abuzywne w umowach z klientami

Nowy prezes Związku Banków Polskich: Kancelarie frankowe idą po bandzie, liczne klauzule abuzywne w umowach z klientami

Niezwykle szybko rozwijający się w Polsce rynek…

Jeden z banków uruchamia sklep internetowy. Kupisz tam miód i pompę ciepła

Jeden z banków uruchamia sklep internetowy. Kupisz tam miód i pompę ciepła

Bank powstały na kanwie Getin Noble Banku…

Getin i wpisy do BIK. Pierwsi klienci otrzymali pozytywne odpowiedzi na reklamacje

Getin i wpisy do BIK. Pierwsi klienci otrzymali pozytywne odpowiedzi na reklamacje

Pisaliśmy na łamach Bankier.pl o sytuacji kredytobiorców Getin…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Taki:

W sumie jedyna niesprawiedliwość to wcześniejsza emerytura o 5 lat. I to gdy …

pon, 29 maj 2023 (14:39) • Kobiety w zarządach banków. Kim są? Pokazujemy ich historie

wiczkax:

to chyba właśnie im szybciej tym lepiej …

czw, 25 maj 2023 (10:11) • Większość obligacji skarbowych nie pokona inflacji

wiczkax:

raczej z wadami to ciężko z tego co wiem to obligacje są nastawione …

czw, 25 maj 2023 (10:10) • Większość obligacji skarbowych nie pokona inflacji

Mamuk:

Tak, sama się zbieram do wykupu, ale jeszcze gromadzę troche oszczedności zanim to …

śr, 24 maj 2023 (10:10) • Większość obligacji skarbowych nie pokona inflacji

Mamuk:

Nie wiem czy w ogóle da się stracić, obligacje są nastawione na zysk …

śr, 24 maj 2023 (10:09) • Większość obligacji skarbowych nie pokona inflacji

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców