PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeDiners Club szykuje się do fuzji ze słowackim oddziałem. O planach połączenia opowiada prezes polskiej spółki Paweł Pomianowski
Diners Club

Diners Club

Diners Club Polska jest jedynym niebankowym wydawcą na terenie Polski, który wydaje karty działające jako obciążeniowe i kredytowe jednocześnie. Marka w 2017 r. obchodzi dwudziestolecie działalności na polskim rynku.

Diners Club szykuje się do fuzji ze słowackim oddziałem. O planach połączenia opowiada prezes polskiej spółki Paweł Pomianowski

Informacje Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 02.10.2020 (14:30) Nasz Gość
Karty Diners Club

Diners Club Polska szykuje się do połączenia ze słowackim oddziałem Diners Club CS, s.r.o. O tym, co w praktyce oznacza fuzja i jakie są najbliższe plany Diners Club w Polsce opowiada prezes zarządu spółki Paweł Pomianowski.

Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Dlaczego zdecydowano o połączeniu obu spółek?

Paweł Pomianowski, prezes zarządu Diners Club Polska: Jest to efekt wielu przemyśleń, które miały miejsce w naszej grupie kapitałowej już od dłuższego czasu i nie jest to bezpośrednio związane ze skutkiem ubocznym pandemii. Oczywiście to, co się dzieje dotyka nas tak samo jak innych działających w wielu branżach. Może nas nawet szczególnie, ze względu na to, że działamy w branży Travel and Entertainment. Niemniej to, co planujemy przeprowadzić, czyli proces fuzji, jest dobrze przemyślaną próbą optymalizacji zasobów jakimi dysponujemy w tej części Europy. Chcemy wykorzystać najlepsze możliwości jakie mamy wypracowane na poszczególnych rynkach i jesteśmy przekonani po rozmowach z naszymi właścicielami i naszymi kolegami na Słowacji, że to ma głęboki sens.

Co fuzja będzie oznaczała dla klientów Diners Club?

Fuzja, którą przeprowadzamy jest procesem, który gwarantuje wszystkim partnerom i klientom biznesowym pełną ciągłość zachowania warunków współpracy. Sama fuzja nie jest pretekstem do tego,  by zmieniać warunki współpracy z klientami czy z partnerami biznesowymi. Podmiot, który będzie przejmował w ramach fuzji prawa i obowiązki, jest zobligowany do tego, by zapewniać je w takiej samej formie i kształcie. Ponadto jesteśmy podmiotem odpowiedzialnym za schemat płatniczy wobec NBP i ciągłość odpowiedzialności zarządczej za schemat płatniczy jest także zapewniona. Na rynku polskim będziemy działać jako oddział, nie jako przedstawicielstwo. Oddział ma szersze kompetencje i uprawnienia. Musi też zapewnić większe zasoby aby wypełniać  swoje obowiązki.

Nie obędzie się jednak bez zwolnień.

Niestety jakkolwiek byśmy nie używali okrągłych słów, tego typu procesy wiążą się zawsze z redukcją zatrudnienia. Mam nadzieję, że jest to okres przejściowy, który będzie towarzyszył tylko procesowi fuzji. Jak to zwykle bywa w biznesie, po fuzjach firmy z reguły poszukują możliwości rozszerzenia zespołów. Dla mnie redukcja zatrudnienia jest najbardziej przykrym aspektem towarzyszącym tej operacji.

Jakie szanse otwierają się przed Diners Club w Polsce?

Po fuzji będziemy w stanie z mniejszą infrastrukturą i mniejszymi zasobami dostarczać rozwiązania na kilka rynków. Nie wykluczam też tego, że połączenie umożliwi nam przeniesienie odpowiedniego know-how z zagranicznych oddziałów. Te przepływy będą obustronne. To obszary, które dotyczą nie tylko czysto biznesowej oferty, ale także wykorzystania cyfryzacji procesów i do zapewnienia większej sprawności tychże. Mamy kilka rozwiązań już wdrożonych, kilka jest w trakcie wdrożenia i nie zamierzamy tego zatrzymywać. Dzięki temu, że będziemy działać na kilku rynkach jednocześnie, nasza atrakcyjność jako partnera biznesowego wzrośnie.

Jak mocno pandemia uderzyła w biznes Diners Club?

Mieliśmy świadomość tego, że zmiany spowodowane pandemią dotkną rynek na którym działamy. Jesteśmy przekonani, że zmiany te będą długoterminowe. Potwierdzają to też analizy z przeróżnych źródeł. Dostosowujemy się do tych zmian i widzimy, że nasi klienci też.  Obserwujemy, że już w kilka miesięcy po lockdownie, wzrosło wykorzystanie naszych kart do codziennych zakupów. Wpisuje się to w naszą misję, która ma na celu zapewnienie jak najszerszej akceptacji naszych kart. Spadła aktywność klientów w takich obszarach jak podróże, zakupy biletów, rezerwacje hoteli czy samochodów. Myślę, że podobne jest u naszych konkurentów. Zaobserwowaliśmy też, że klienci chętnie sięgają po karty kredytowe i tym sposobem finansują także codzienne zakupy. Liczymy na to, że ten trend się utrzyma, a my postaramy się dbać o to, by nasza oferta kart kredytowych była atrakcyjna w porównaniu z konkurencją.

Jednym z zarzutów, jakie podnoszą niektórzy użytkownicy w kontekście kart Diners Club jest brak powszechnej akceptacji kart. Czy można się spodziewać zmian w tym zakresie?

Prace cały czas trwają i pozyskujemy nowych partnerów. Lada moment będziemy mogli poinformować o uruchomieniu akceptacji kart w bardzo dużej sieci detalicznej.  I nie jest to ostatni nasz projekt w tym obszarze. Ostatnimi sukcesami na tym polu było uruchomienie płatności w sieciach Żabka, Cinema City czy TK Maxx. Staramy się, by ta akceptowalność rosła. Podpisaliśmy też niedawno umowę z jednym z dużych agentów rozliczeniowych i liczymy, że pójdzie za tym wzrost  akceptacja w terminalach oraz w bankomatach. Wypłaty w bankomatach są wciąż jedną z najbardziej oczekiwanych funkcji kart wśród klientów.

A jak rozwija się projekt płatności mobilnych? Kiedy karty Diners Club będziemy mogli podpiąć do cyfrowych portfeli?

Jest to obszar, którym się zajmujemy od dłuższego czasu. Wiele zależy jednak od naszych partnerów. My jesteśmy już gotowi technologicznie, by przejść przez proces certyfikacji i wdrożenia. Spodziewamy się, że na przełomie tego roku nasze karty będzie można dołączać – bez żadnych negatywnych dla klientów skutków przeliczeń – do jednego z wiodących globalnych portfeli płatniczych.

Jak rozwija się współpraca z sektorem spółdzielczym?

Rozwija się dobrze, bo opiera się na demokratycznych zasadach. Każdy bank spółdzielczy sam decyduje o tym, czy przystąpić do umowy. W tej chwili mamy podpisanych około 30 umów z bankami spółdzielczymi w ramach grupy BPS oraz z Krakowskim Bankiem Spółdzielczym. Nie da się jednak ukryć, że pandemia utrudniła rozwój tej współpracy. By oferta znalazła swoje miejsce wśród klientów banku spółdzielczego musimy wpierw odpowiednio przygotować sieć sprzedaży do przedstawienia oferty. Udało się nam przygotować kilkadziesiąt zespołów sprzedażowych i będziemy kontynuować rozwój tej współpracy.

Jakie są najbliższe plany i wdrożenia, które może Pan zapowiedzieć czytelnikom?

Szykujemy atrakcyjną ofertę usługi dodanej dla naszych podróżujących klientów. Będzie to dostęp do sieci WiFi w skali globalnej bez żadnych dodatkowych kosztów. Szykujemy też atrakcyjną zmianę w ubezpieczeniach. W związku ze zmianą modelu wypoczywania i podróżowania, staramy się wzmocnić naszą ofertę ubezpieczeniową w obszarze podróży krajowych. Kolejną nowością, którą wkrótce udostępnimy – najpierw klientom biznesowym – będzie tzw. Virtual Card Number. Klienci będą mogli generować zestawy danych do wykorzystania w procesie płatności. Klient zostanie przekierowany na stronę, na której będzie mógł wygenerować indywidualny numer karty, czyli token płatniczy. Token będzie wykorzystany jednorazowo do dokonania płatności. Mamy możliwość różnicowania tego narzędzia chociażby w takiej postaci, że będzie można z góry wygenerować kilka tokenów lub robić to ad hoc przy wykonywaniu pojedynczej transakcji. Zaczynamy od oferty dla klientów korporacyjnych i biznesowych, ale moim marzeniem jest, by udostępnić to narzędzie także klientom indywidualnym. Jesteśmy już po testach tzw. Family And Friends w środowisku produkcyjnym.

Diners Club 2020-10-02
Wojciech Boczoń
Tagi: Diners Club

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl i PB.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem. Masz temat lub chcesz nawiązać…

Inne wpisy tego autora:
World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App,…

Visa rozwija standardy dla zakupów realizowanych przez AI

Visa rozwija standardy dla zakupów realizowanych przez AI

Visa informuje, że wraz z partnerami zrealizowała…

VeloBank promuje konto i lokatę na nowe środki. Oferuje do 6,5%

VeloBank promuje konto i lokatę na nowe środki. Oferuje do 6,5%

VeloBank informuje o czasowej ofercie depozytowej powiązanej…

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Dawid Korszeń

Dawid Korszeń

Rzecznik prasowy, Warta Dawid Korszeń jest rzecznikiem…

Ewa Szerszeń

Ewa Szerszeń

Zastępca rzecznika prasowego, ING Bank Śląski Ewa…

Marta Wiszniewska

Marta Wiszniewska

Specjalista ds. kontaktów z mediami, Citi Handlowy…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców