DK Notus: Wyniki sprzedaży kredytów hipotecznych w 2009 roku

Dom Kredytowy Notus osiągnął sukces w sprzedaży kredytów hipotecznych w 2009 roku, tym samym ugruntował swoją pozycję wśród największych firm doradztwa finansowego. Wartość kredytów hipotecznych udzielonych za pośrednictwem brokera w okresie styczeń – grudzień 2009 r. wyniosła blisko 1,2 mld PLN.

Dom Kredytowy Notus umocnił swoją pozycję w czołówce firm zajmujących się doradztwem finansowym. Notus pomyślnie zamknął rok 2009, w którym zrealizował zamierzony plan sprzedaży. – Planując założenia sprzedażowe na 2009 r. uwzględniliśmy symptomy recesji gospodarczej z końca 2008 roku – komentuje Paweł Adamiak, Przewodniczący Rady Nadzorczej Domu Kredytowego Notus. Osiągnięty wolumen sprzedaży zwiastuje oznaki ożywienia na rynku kredytów hipotecznych. Potwierdzają to bardzo dobre liczby za ostatni kwartał 2009 r. Wyniki sprzedażowe z grudnia 2009 roku są o 40% wyższe od analogicznego okresu rok wcześniej. – Grudzień był jednym z najlepszych miesięcy w całym 2009 roku. Kwota uruchomionych kredytów wyniosła ponad 137 mln PLN – przyznaje Paweł Adamiak z Notusa.

Jak pokazują dane, DK Notus w ostatnim kwartale 2009 roku firma odnotowała sprzedaż prawie 2,5 razy większą niż w pierwszym kwartale prezentowanego roku. – Niewątpliwie przyczyną był wszechobecny kryzys, który dotknął rynku z impetem w ostatnich miesiącach 2008 i na początku 2009 roku – dodaje Paweł Adamiak.

Tabela 1. Wartość sprzedaży kredytów hipotecznych Domu Kredytowego Notus w okresie styczeń – grudzień 2009 r.

miesiąc

wartość wypłaconych kredytów hipotecznych w mln PLN

ilość udzielonych kredytów

styczeń

60,29

264

luty

61,70

242

marzec

77,10

353

kwiecień

78,32

334

maj

88,95

399

czerwiec

101,17

405

lipiec

100,85

429

sierpień

98,98

389

wrzesień

123,17

522

październik

141,34

573

listopad

125,38

542

grudzień

137,17

579

SUMA:

1 194,42

5 031

Wykres 1. Wykres prezentujący tendencję wzrostową w sprzedaży kredytów hipotecznych przez DK Notus

 

Sukces zapewniły firmie odpowiednie posunięcia biznesowe, które pozwoliły sprawnie dostosować się do nowych warunków rynkowych. Według Pawła Adamiaka przyczyniła się do tego elastyczna struktura firmy i efektywne zarządzanie kosztami, co zapewniło mocny fundament w okresie największego spowolnienia (I i II kwartał 2009). Konsekwentnie realizowana strategia organicznego rozwoju, polegająca na ciągłym inwestowaniu w placówki i powiększaniu liczby doradców przyniosła zamierzony efekt. Zgodnie z założeniami firma sukcesywnie zdobywa rynek w sektorze doradztwa finansowego. Zaowocowało to bardzo dobrymi wynikami, które z miesiąca na miesiąc były coraz wyższe.

Wykres 2. Wykres prezentujący dynamikę wzrostu w poszczególnych kwartałach 2009 roku.

W tym roku firma również założyła sobie ambitne cele biznesowe. Według planu, 2010 rok przyniesie dalszy wzrost udziałów w rynku DK Notus, a poziom sprzedaży wyniesie ponad 2 mld PLN, co stanowi 66% wzrost w stosunku do roku 2009. Przyczynić ma się do tego dalszy rozwój sieci sprzedaży. Firma planuje kolejne otwarcia centrów finansowych, a także rozwój produktów ubezpieczeniowych i inwestycyjnych, w tym art banking oraz inwestycje alternatywne, np. w wino. Nie ulega również zmianie główny cel inwestycyjny, jakim jest wprowadzenie firmy na giełdę już w 2012 roku.

Źródło: Dom Kredytowy Notus