8 marca to dzień, w którym płeć piękna jest szczególnie adorowana. Dla banków Dzień Kobiet nie ma jednak większego znaczenia. O względy kobiet zabiegają one cały czas – twierdzą doradcy Aspiro.
Panująca powszechnie opinia o tym, że płeć piękna wydaje więcej, niż ta „mniej piękna”, ma w sobie wiele prawdy. Jak się okazuje, u kobiet jest to raczej zaleta, niż wada, przynajmniej z punktu widzenia banków….
Kobieta dobrą inwestycją
Z danych Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor (BIGInfoMonitor) wynika, że mimo, iż kobiety wydają statystycznie więcej, częściej dłużnikiem banku jest mężczyzna. Panie dogoniły już panów pod względem liczby zaciąganych kredytów, jednak znacznie lepiej radzą sobie z ich terminową spłatą. Wg danych BIGInfoMonitor (Raport roczny 2011) tylko 41 % wszystkich dłużników zalegających ze spłatą zobowiązań to kobiety. Wskazuje to jednoznacznie, że panowie statystycznie częściej mają problem z sumienną spłatą swoich długów. Ciekawych danych dostarcza również udział kobiet i mężczyzn w grupie niesolidnych dłużników w ogólnej liczbie mieszkańców w poszczególnych województwach. W każdym regionie panie stanowią mniejszy udział w tej kategorii, niż mężczyźni. Największy odsetek kobiety w tej grupie stanowią w woj. zachodniopomorskim (5,98 %), a najmniejszy w woj. podkarpackim (2,14 %). W tych samych dokładnie województwach niechlubne rekordy biją też panowie. Niesolidni kredytobiorcy płci męskiej wśród ogółu mieszkańców stanowią odpowiednio 9,17 % i 3,89 %. Sumienność pań potęguje dodatkowo fakt, iż wg danych GUS za 2011 w każdym województwie w ogólnej liczbie mieszkańców przeważają kobiety. Czy jest to dowód kobiecej zaradności i rozwagi? Kobiety rzeczywiście są skłonne wydawać więcej, ale są jednocześnie bardziej ostrożne w inwestowaniu pieniędzy. Częściej od mężczyzn wybierają też lokaty, aniżeli bardziej ryzykowne formy oszczędzania – mówi Izabela Fedak, doradca Aspiro.
Produkty szminką pisane
Oferta banków pod kątem warunków musi być jednakowa dla każdej z płci. Jak się jednak okazuje panie są dla banków i firm ubezpieczeniowych na tyle atrakcyjną grupą klientów, że tworzą one produkty specjalnie im dedykowane (choć nie są one zabronione dla mężczyzn). Większość produktów skierowanych do kobiet związanych jest z wydawaniem pieniędzy. Są to najczęściej karty kredytowe z programem rabatowym, specjalne konta osobiste, czy też pakiety specjalnych ubezpieczeń. Nieprzypadkowo. Z raportu Płeć Konsumenta w Marketingu wynika, że kobiety są bardziej skłonne do wydawania pieniędzy, co wynika z tego, że kochają robić zakupy, a za promocją, jak czytamy w serwisie egospodarka.pl, są w stanie pojechać nawet za ocean. Banki wychodzą więc paniom naprzeciw oferując produkty z wartością dodaną w postaci specjalnych rabatów. BZ WBK oferuje „Konto na obcasach”, w którym dedykowany jest program rabatowy, zwrot 1% wydatków dokonanych kartą do konta i specjalne pakiety ubezpieczeń. W Citibanku znajdziemy kartę kredytową Elle – z programem rabatowym i zniżkami w ponad 4700 sklepach, domach mody, salonach kosmetycznych, butikach i restauracjach w całej Polsce.
Panowie z pewnością nie docenią zalet tego rodzaju ofert, ale dla pań, mogą być one silnym argumentem w wyborze finansowych partnerów.
Bank | Oferta | Szczegóły |
BZ WBK | Konto na Obcasach |
Program rabatowy, w zależności od województwa i miasta (wyszukiwarka na stronie banku), pakiet ubezpieczeń „Na Obcasach” – Medical Assistance, Home Assistance, Car Assistance oraz infolinię „Assistance dla Kobiet”, która obejmuje całodobowe wsparcie, m.in. organizację usług opiekunki dla dziecka, organizację wizyt w gabinetach kosmetycznych. Zwrot 1% od każdej płatności dokonanej kartą Visa Na Obcasach albo możliwość zbierania punktów PAYBACK za płatności kartą MasterCard PAYBACK. |
mBank | Karta kredytowa „Radość Życia” | Sięgające 40% rabaty na zakup towarów i usług ponad 50 znanych marek |
Citi Handlowy | Karta kredytowa „Elle” | Specjalne rabaty w ponad 4700 sklepach, salonach kosmetycznych, restauracjach i innych punktach w całej Polsce. Usługa CitiPhone, gdzie konsultanci odpowiedzą na każde pytanie związane z kartą Citibank Elle. Ponadto rozszerzony zakres ochrony karty, Phone Home czyli bezpłatne połączenia z CitiPhone z zagranicy, w wyjątkowych sytuacjach można zwiększyć limit karty kredytowej. |
Alior Bank | Konto Zakupowe |
CashBack 1% – Alior Bank zwraca 1% od każdej transakcji bezgotówkowej i płatności internetowej wykonanej kartą. Bezpłatny pakiet assistance „Pomocni Fachowcy”. Wysoko oprocentowana nocna lokata, która jest powiązana z kontem 4%. Bezpłatne wydanie i wznowienie karty z funkcją PayPass. Dodatkowe możliwości: limit odnawialny do 100tys., obsługa rachunku przez Internet i telefon, możliwość doładowania tel. Za pośrednictwem Systemu Bankowości Internetowej. |
Bank Millennium |
karta kredytowa Millennium Visa „Impresja” |
Zwrot 5% wydatków na zakupy dokonane kartą u partnerów programu; do sumy 760 zł rocznie. Pakiet home, medical, car assistance, usługi typu concierge dla kobiet, prowadzenie osobistego terminarza, infolinię: auto, baby, medyczna. Partnerzy: Zara, Pull&Bear, MassimoDutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Baldinini, Coccinelle, Francesco Biasia, Marella, Max Mara, Pennyblack, Pollini, Venezia, Deichmann, Apart, Sephora, Zara Home, Carrefour, Piotr i Paweł, travelplanet.pl, Empik, Sony, Smyk. Limit kredytowy do 100 tys. zł |
Źródło: Aspiro