DNB chce się pozbyć klientów detalicznych. Płaci nawet 800 zł za rozwiązanie umowy

DNB Bank Polska zmienia strategię. Chce skupić się przede wszystkim na obsłudze korporacji. Klientom detalicznym, którzy zrezygnują z jego usług jest skłonny zapłacić nawet 800 zł.

Na początku roku pisałem o zmianach jakie zachodzą w banku DNB. Jest to bank koncentrujący się przede wszystkim na obsłudze klienta korporacyjnego. Przed laty oferował jednak produkty także dla klientów detalicznych. Teraz robi porządki w strukturze i rezygnuje z obsługi klientów detalicznych. Jak donosi serwis Gazeta Next, jest skłonny zapłacić nawet 800 zł klientom, którzy dobrowolnie zrezygnują z jego usług i przeniosą się do konkurencji.

Fot. Andrzej Bogacz / FORUM

600 zł otrzymają klienci, którzy z własnej woli zamkną w DNB Banku Polska swoje konta osobiste i zrezygnują z kart płatniczych. Na dodatkowe 200 zł mogą liczyć osoby, które zrezygnują dobrowolnie z ubezpieczenia nieruchomości lub życia. Początkowo bank informował, że oferta za 600-800 zł jest aktualna do końca lipca. Jak jednak ustalił Next, promocja zostanie przedłużona do 29 sierpnia. Bank nadal będzie obsługiwał kredyty mieszkaniowe, ale nie udziela już nowych.

– Od kilku lat specjalizujemy się w obsłudze przedsiębiorstw i sektora publicznego. Skupiamy się na obsłudze i finansowaniu firm z wybranych sektorów, w tym szczególnie branży handlowej, energetycznej, komunikacji i technologii czy motoryzacyjnej – mówił w lutym 2019 r. Wojciech Dyk, członek zarządu DNB Bank Polska. – To dla nas podstawowy zakres działalności, który od ponad 6 lat z sukcesem rozwijamy. Pod względem strategicznym, ale też technologicznym to zupełnie inna ścieżka rozwoju niż bankowość osobista, dlatego proponujemy naszym klientom dobrowolną rezygnację z produktów bankowych – dodał.

W ubiegłym roku na podobny krok zdecydował się Volkswagen Bank Polska, który zrezygnował z obsługi klientów detalicznych, pozostawiając sobie jedynie część biznesową. Klienci detaliczni VW Banku zostali przeniesieni do eurobanku.