Do końca 2017 r. z płatności Apple Pay, Android Pay i Samsung Pay będzie korzystać 150 mln użytkowników

Takie szacunki przedstawiła firma badawcza Juniper Research w najnowszym raporcie na temat systemów płatności mobilnych. Na koniec 2016 roku z Apple Pay, Samsung Pay i Android Pay korzystało około 75 mln użytkowników.

Nowy raport firmy Juniper Research poświęcony jest systemom płatności określanym jako OEM Pay (Original Equipment Manufacturer). To systemy dostarczane przez producentów sprzętu i oprogramowania. Z opublikowanych w raporcie informacji wynika, że na koniec 2016 roku z płatności Apple Pay, Samsung Pay i Android Pay korzystało łącznie około 75 mln osób. Najwięcej, bo około 45 mln z rozwiązania Apple. Na drugim miejscu znalazł się system Samsunga (ok. 18 mln), a na trzecim płatności firmy Google (12 mln).

Źródło: Mastercard

Firma szacuje, że w pierwszym półroczu 2017 roku liczba użytkowników tych systemów przekroczy 100 mln, a do końca roku będzie ich 150 mln. Największy skok zaliczy Apple, którego liczba użytkowników zwiększy się do 85 mln. Liczba zwolenników systemu Samsunga wzrośnie do 35 mln, a z płatności zielonego robota będzie korzystało 25 mln ludzi. Do roku 2021 liczba użytkowników tych trzech systemów płatności mobilnych – zdaniem analityków Juniper Research – wzrośnie do 500 mln.

Źródło: Juniper Research

Tymczasem w Polsce możemy korzystać tylko z jednego z omawianych w raporcie systemów płatności – Android Pay. W ofercie taką usługę ma 5 banków: BZ WBK, Alior Bank, TMUB, Nest Bank i od wczoraj mBank. Z danych PRNews.pl wynika, że na koniec I kwartału 2017 roku w ramach systemu Android Pay podpięte było około 25 tys. kart. Mamy ich mało, ale jak zapewniają przedstawiciele Google należymy do czołówki pod względem transakcyjności. W Polsce pierwsze skrzypce w mobilnych płatnościach zbliżeniowych grają banki, które wydają „własne” karty HCE.

Nie wiadomo kiedy Samsung Pay i Apple Pay pojawią się w Polsce. Samsung robił już podchody do naszego rynku, ale ostatecznie datę wdrożenia przesunięto na bliżej nieokreślony termin. Z kolei Apple wydaje się być mało zainteresowane wejściem w polski rynek płatności, bo telefonów tej marki używa niewiele osób.

Raport Juniper Research znajdziecie tutaj.