Powodem, dla którego utworzono angielską wersję strony było wzmożone zainteresowanie ofertą kredytową banku wśród osób nieposiadających polskiego obywatelstwa ani karty stałego pobytu. Od początku działalności Dom oferował kredyty hipoteczne dla obcokrajowców zarówno na zakup nieruchomości w Polsce, jak i na konsolidację długów czy dowolny cel (pożyczki hipoteczne).
– Coraz częściej otrzymujemy zapytania od cudzoziemców zainteresowanych finansowaniem inwestycji w nieruchomości w Polsce. Angielska wersja strony www to pierwszy krok do nawiązania kontaktu i zacieśniania współpracy z tą grupą klientów – mówi Justyna Baranowska-Owczarek, Menadżer ds. Sprzedaży przez Internet w banku Dom.
Pod względem struktury angielski serwis jest niemalże kopią polskiej wersji. Podstawowy komunikat to główny przekaz banku, czyli dostępność i prostota procedur zamknięte w haśle „hipoteki po prostu”.
Tym, co odróżnia wersję angielską od polskiej jest zdecydowanie większy nacisk na kwestie praktyczne, które mogą sprawiać obcokrajowcom najwięcej trudności. Dotyczą one zarówno obsługi samego kredytu, jak i ogólnej wiedzy na temat prawnych aspektów ubiegania się o kredyt w Polsce oraz kosztów pozabankowych, które się z tym procesem wiążą.
– Naszym celem było stworzenie „pigułki informacyjnej”, dzięki której osoba zainteresowana kredytem łatwo znajdzie całą potrzebną jej wiedzę zarówno na temat oferty, jak i tła prawnego w jednym źródle – dodaje Justyna Baranowska-Owczarek.