W rozmowie z „Gazetą Prawną” Jacek Obłękowski, prezes Dominet Banku, zdradza, że nowa strategia rozwoju Dominet Banku na lata 2008-2012 będzie gotowa do zaprezentowania radzie nadzorczej mniej więcej w połowie tego roku. „To oznacza, że po uzyskaniu akceptacji możemy zacząć ją wdrażać po wakacjach. Strategia ma zapewnić szybki i widoczny rozwój banku, ale przy założeniu, że w całym okresie jej realizacji bank ma być rentowny oraz bezpieczny. Chcemy utrzymywać wskaźnik wypłacalności na poziomie nie niższym niż 12 proc. Zgodnie z głównym założeniem bank ma się rozwijać szybciej niż rynek, zarówno po stronie aktywów jak i pasywów. Obecnie Dominet Bank ma 1 proc. udział w rynku kredytów, a chcemy, by był on kilkakrotnie większy.” – mówi Obłękowski.
Bank planuje powiększyć zarówno liczbę placówek własnych, jak i franczyzowych. Obecnie Dominet Bank ma łącznie z punktami kredytowymi ponad 180 placówek, a w perspektywie kilku lat ta sieć wzrośnie kilkakrotnie. „Stawiamy także na inne kanały dystrybucji, np. wykorzystując detaliczne sieci handlowe, które mogłyby sprzedawać proste produkty finansowe, takie jak kredyty gotówkowe czy karty kredytowe.” – mówi Obłękowski.
Prezes ujawnia, że bank pracuje nad nowymi produktami, m.in. nad kredytem hipotecznym, który w ofercie banku może pojawić na przełomie 2007 i 2008 roku. „Planujemy pakietyzację kont osobistych, tzn. stworzenie osobnych produktów dla klientów aktywnych oraz mniej aktywnych, a także specjalną ofertę skierowaną do osób młodych. Pracujemy także nad segmentacją kart kredytowych, które są już w ofercie Dominet Banku. Chcemy także oferować lokaty strukturyzowane oraz fundusze inwestycyjne różnych towarzystw. Obecnie bank sprzedaje dużo produktów ubezpieczeniowych, niemal każdy kredyt jest sprzedawany wraz z ubezpieczeniem życiowym lub majątkowym. Chcemy kontynuować ten trend, tak aby zwiększać marże z cross-sellingu. Współpracujemy z kilkoma towarzystwami ubezpieczeniowymi, ale ta lista może się poszerzyć. W ofercie banku pojawią się także produkty dla małych i średnich przedsiębiorstw.” – ujawnia prezes Obłękowski.
Więcej informacji w dzisiejszym wydaniu „Gazety Prawnej” w artykule „Nasze kredyty i karty dostępne także w sieciach handlowych”.