W drugim kwartale 2018 r. za pomocą systemu Ognivo przeniesiono 8,6 tys. ROR. To mniej niż rok temu

Krajowa Izba Rozliczeniowa podała nowe dane dotyczące przenoszenia rachunków przez system Ognivo. W II kwartale 2018 decyzję o przeniesieniu konta podjęło 8 614 osób. To więcej niż kwartał wcześniej, ale mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Liczba wniosków o przeniesienie rachunku bankowego z wykorzystaniem Ognivo w okresie od kwietnia do czerwca 2018 r. wyniosła 8 614. W tym samym okresie 2017 r. odnotowano o 1,1 tys. więcej takich wniosków. W II kwartale 2018 r. na zamknięcie dotychczasowego rachunku zdecydowało się 8 578 osób, czyli ponad 99 proc. wszystkich wnioskujących o zmianę rachunku. Przeniesienia salda dokonało 8 467 osób, tj. 98,3 proc. wnioskujących. O przeniesienie zleceń stałych wystąpiło 490 osób, a o przeniesienie poleceń zapłaty – 314 osób.

Wykorzystanie systemu Ognivo do przenoszenia rachunków

System Ognivo umożliwia przeniesienie rachunku z banku do banku z zachowaniem większości ustawień. Zmianie ulega jednak numer rachunku bankowego. Żeby dokonać przeniesienia należy złożyć  wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. Tak samo można złożyć wniosek o zamknięcie rachunku bankowego. Wszystkie formalności przejmuje bank, którego stajemy się klientem. Na wniosek klienta bank może dodatkowo przekazać informację o dokonanej zmianie rachunku bankowego wskazanym przez klienta instytucjom. Cały proces zajmuje kilka dni i nie wymaga udziału klienta.

Z raportu PRNews.pl wynika, że na koniec I kwartału 2018 r. banki uniwersalne prowadziły 31,5 mln kont osobistych. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku bankom przybyło w ujęciu netto 375 tys. kont.  Na tym tle informacja o przeniesieniu 8,6 tys. rachunków nie wygląda imponująco. Nie oznacza to jednak, że klienci nie zmieniają banków w ogóle. Część decyduje się przeprowadzić taką operację samodzielnie – otworzyć konto w nowym banku i samemu przenieść swoje usługi. Jest to jednak bardziej pracochłonne.