Coraz częściej również ofiarują oni swoim rówieśnikom tego typu prezenty – wynika z ankiety „Teen Gift Card 2007” przeprowadzonej na zlecenie firmy Comdata Stored Value Solutions (CSVS). Między 2006 a 2007 rokiem udział nastolatków, którzy dali w prezencie lub otrzymali kartę typu pre-paid zwiększył się z 92 proc. do 97 proc. W tym samym czasie udział osób młodych, które kupiły sobie same taką kartę wzrósł z 78 proc. do 85 proc. – podaje firma Comdata. Amerykanie poniżej 20 roku życia, biorący udział w ankiecie przyznali, że karty-prezenty stanowiły co najmniej połowę prezentów ofiarowanych swoim znajomym w ciągu ostatniego roku. Przeciętny młody Amerykanin kupił w ciągu ostatniego roku 7,6 kart przedpłaconych, aby dać je w prezencie. Dla porównania, w 2006 roku wielkość ta kształtowała się na poziomie 4,3. Inna pozytywna dla sprzedawców wiadomość jest taka, że ponad 50 proc. biorących udział w ankiecie nastolatków przyznali, że płacąc za zakupy otrzymaną w prezencie kartą typu pre-paid zawsze lub często wydają dodatkowo gotówkę. Z ankiety wynika, że w przeliczeniu na pojedynczą transakcję wydają oni dodatkowo 16 dolarów w gotówce.