Dwuletni produkt strukturyzowany w ofercie Nordea

Zbliża się lato, a wraz z nim wzrost zapotrzebowania na usługi trzech firm, na których akcjach opiera się  kolejny produkt strukturyzowany w ofercie Nordea Polska TUnŻ. Nestlé, Carlsberg i Telefonica to światowe marki o ugruntowanej pozycji. Z ich produktów korzystają miliony ludzi na całym świecie. Nordea Gwarant – Europejskie Giganty, to okazja, aby zarabiać na jednocześnie na akcjach 3 korporacji dostarczających produkty używane przez wszystkich.

Nordea Gwarant – Europejskie Giganty to ubezpieczenie powiązane z cenami trzech europejskich koncernów z branży spożywczej (Nestlé), browarniczej (Carlsberg) i telekomunikacyjnej (Telefonica). Wybór spółek nie był przypadkowy. Carlsberg to czwarty największy producent piwa na świecie. Prowadzi działalność w Europie (90%) oraz Azji (10%), jest liderem rynku piwa Europy Środkowo-Wschodniej (43%). Nestlé jest największym producentem żywności na świecie. Prowadzi działalność w Europie (25%), Ameryce Północnej (30%) oraz na rynkach wschodzących (29%). Ostatnia spółka z koszyka Nordea Gwarant – Europejskie Giganty to Telefonica – trzecia największa firma telekomunikacyjna na świecie. Jest jednym z największych graczy na rynku Ameryki Łacińskiej a od 2006 roku (po przejęciu spółki O2) jest liderem dwóch kluczowych rynków w Europie- niemieckiego i brytyjskiego. Uzyskuje ¾ przychodów na dostarczaniu usług telefonii mobilnej (komórkowej). Silna pozycja rynkowa tych spółek, a także bardzo dobre perspektywy wzrostu, potwierdzają szacunki analityków Nordea, że w najbliższym czasie ceny ich akcji będą wyższe. Oznacza to szansę na wysokie zyski z Nordea Gwarant – Europejskie Giganty.  

Nordea Gwarant – Europejskie Giganty to produkt dwuletni (okres trwania umowy ubezpieczenia od 07.06.2010 r. do 13.08.2012 r.) dający inwestorom 98% gwarancję zainwestowanego kapitału (pod warunkiem dotrzymania terminu inwestycji, a więc jeśli klient nie wycofa środków do ostatniego dnia obowiązywania umowy ubezpieczenia grupowego zawartej na czas określony zgodnie z OWU). Zysk z Nordea Gwarant – Europejskie Giganty ma postać kuponu. Jego wysokość będzie ustalona po okresie subskrypcji – będzie to wartość z przedziału od 7,5% do 15% (dokładna wartość kuponu zostanie ustalona najpóźniej w dniu 27.07.2010 roku). Wartość kuponu zależy od zmian cen akcji spółek Carlsberg, Nestlé i Telefonica. Na koniec inwestycji Klient może dostać maksymalnie 2 kupony. Wystarczy, by ceny wymienionych  akcji utrzymały się na poziomie z początku inwestycji, aby kupon został naliczony.

Co więcej, z Nordea Gwarant – Europejskie Giganty klient nie ponosi żadnych opłat wstępnych. Nie ma podatku od zysków kapitałowych ani od spadków czy darowizn.

Źródło: Nordea Polska Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.