Bavaria jest drugą co do wielkości spółką browarniczą w Ameryce Południowej, z wiodącymi udziałami w rynkach Kolumbii (99%), Peru (99%), Ekwadoru (93%) i Panamy (79%). Najważniejsze marki to Águila, Cristal, Pilsener i Atlas. Połączone przedsiębiorstwa będą produkować rocznie około 175 milionów hektolitrów piwa, osiągając łączny roczny przychód sięgający 12,5 miliarda dolarów i łączną marżę EBIDTA w wysokości 3,5 miliarda dolarów.
Działalność Bavarii jest wysoce komplementarna z dotychczasowymi przedsięwzięciami SABMiller i umożliwia dostęp do istotnego źródła dodatkowych dochodów w jednym z najszybciej rozwijających się regionów strategicznych. Według prognoz, andyjski region Ameryki Południowej ma osiągnąć łączne tempo wzrostu konsumpcji piwa na poziome 4% rocznie przez następne pięć lat, co stanowi znacznie więcej niż globalna średnia dla tej branży, wynosząca około 2%.
W wyniku transakcji, SABMiller osiągnie wiodącą pozycję w Ameryce Południowej, uzupełniając tym samym silną pozycję w Stanach Zjednoczonych, Europie, Afryce i Azji jako wiodąca spółka browarnicza na pięciu kontynentach. Przejęcie Bavarii umożliwi dalszą dywersyfikację portfela przedsiębiorstw i marek SABMiller na wysoce atrakcyjnych i rozwojowych rynkach.
Grupa SABMiller wykazywała się już doświadczeniem i skutecznością w zarządzaniu porównywalnymi operacjami na rozwijających się rynkach. Zarząd grupy jest zdania, że zastosowanie najlepszych praktyk wypracowanych przez grupę umożliwi istotną poprawę dochodowości Bavarii, kontynuując pozytywny trend w zakresie przychodów i dochodów, jaki był udziałem Bavarii w ostatnich latach. SABMiller zamierza zredukować koszty operacyjne Bavarii i zainwestować w rozwój asortymentu zróżnicowanych marek dla dalszego wzmocnienia dochodowości.