Jakość i szybkość obsługi stają się kluczowe w strategii przedsiębiorstw, o czym przekonuje Concordia Ubezpieczenia podsumowując kilka miesięcy pracy w Systemie Obsługi Sprzedaży Rubinet.
Pośrednicy Concordii od kilku miesięcy korzystają z Systemu Obsługi Sprzedaży Rubinet Jak wynika ze statystyk, z każdym dniem cieszy się on coraz większym uznaniem z ich strony. Co miesiąc zawieranych za pomocą Rubinetu jest coraz więcej polis. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego ok. 30% procent polis dotyczących ubezpieczeń upraw zawieranych jest obecnie za pomocą Rubinetu.
Po tych miesiącach funkcjonowania można jego działanie określić hasłem: szybko, sprawnie i solidnie.
Rubinet to narzędzie umożliwiające sprzedaż i obsługę polis online, które w znaczący sposób ułatwia pracę Pośredników. Szybkość zawierania umów uzyskiwana jest dzięki możliwości ich ofertowania, polisowania i archiwizowania. Sprzedaż za pomocą Rubinetu gwarantuje poprawne wypełnienie polisy i kalkulację składki, eliminując konsekwencje związane z ewentualnymi błędami pojawiającymi się przy wypełnianiu umów. Ponadto system zawiera podpowiedzi dotyczące produktu, co ułatwia rozmowę z Klientem podczas zakupu ubezpieczenia. Bardzo ważne jest także to, że potrzebne dokumenty są dostępne w jednym miejscu. Obecnie za pośrednictwem Rubinetu można sprzedawać 13 produktów ubezpieczeniowych, m.in. wybrane ubezpieczenia: na życie, rolne a także komunikacyjne, turystyczne. Rubinet jest dostępny także dla wszystkich Banków, które zdecydowały się na podpisanie umowy agencyjnej.
– Rubinet to szansa dla każdego pośrednika. Banki szczególnie doceniają system online zwłaszcza przed sezonem wiosennym ubezpieczenia upraw, ponad 140 Banków Spółdzielczych ma już aktywowany Rubinet. Sprzedaż poprzez system online pozwala na uniknięcie błędów przy wystawianiu polisy i zapewnia sprawne zawarcie umowy – mówi Katarzyna Kasztelan Przybylska dyrektor Biura Bancassurance.
– Nasz system jest poprzez swoją otwartość bardzo przyjazny dla jego użytkowników. Wyróżnia go na pewno fakt, że każdy produkt może być sprzedawany przez integrację systemów z naszymi Partnerami za pomocą usług internetowych (ang. Web Service) – mówi Marcin Kmetko, kierownik Projektu Rubinet. Inną ważną cechą jest bardzo dobry współczynnik Time To Market. Jesteśmy w stanie w bardzo krótkim czasie uruchomić produkt ubezpieczeniowy w systemie – podsumowuje M. Kmetko.
Istotnym elementem architektury systemu wpływającym na jego niezawodność jest wykorzystanie prywatnej chmury obliczeniowej (ang. Private Cloud). Dzięki niej można dynamicznie, bez przerw w działaniu systemu, w niemal nieograniczony sposób zwiększać zasoby pamięci, mocy obliczeniowej przestrzeni dyskowej oraz uniezależnić się od awarii pojedynczych serwerów. Niezwykle istotne jest również i to, że zmiany produktów, w szczególności zmiany stawek, realizowane są niemal „od ręki” przez analityków biznesowych bez potrzeby prac programistycznych.
Czy system więc jest już doskonały? – Na pewno nie. Jak każde tego typu narzędzie wymaga ciągłej pracy, udoskonalenia, rozszerzania jego działania. Stale pracujemy nad jego rozwojem w kilku kierunkach – dodaje M. Kmetko.- Planujemy dołączać do Rubinetu jeszcze więcej produktów i pracować nad optymalizacją i standaryzacją procesu podłączania systemów partnerskich, uruchomić nowe moduły (np. szkodowość) i proces obsługi posprzedażowej Chcemy, by był on coraz bardziej przyjazny dla użytkownika, wyposażając go w funkcje takie jak: kalendarze spotkań czy elektroniczny notes.
Concordia zamierza w dalszym ciągu wykorzystywać nowe technologie w celu usprawnienia pracy Pośredników, którzy wypełniając polisę online są bardziej wiarygodni i profesjonalnie postrzegani przez klientów.
Źródło: Concordia Polska TUW