Ernst & Young wybrał system telefonii internetowej Alcatela

Sercem rozwiązania jest serwer komunikacyjny Alcatel OmniPCX Enterprise, który współpracuje z sześcioma tysiącami aparatów telefonicznych oraz pakiet aplikacji systemu ujednoliconej komunikacji Alcatel OmniTouch Unified Communication.

Ernst & Young dokonując zakrojonej na szeroką skalę relokacji swoich biur w kilku miastach, jednocześnie założył gruntowną modernizację systemu komunikacji. Po analizie funkcjonalności, kosztów, możliwości rozbudowy w przyszłości, wsparcia technicznego i utrzymania, firma wybrała ofertę Alcatela, której częścią były usługi dodatkowe świadczone przez biznes partnera. Ernst & Young zakłada, że nakłady inwestycyjne zwrócą się w postaci oszczędności na okablowaniu oraz dzięki zwiększeniu wydajności pracy.

W skład pakietu OmniTouch Unified Communication wchodzą narzędzia służące do przesyłania i odbierania wiadomości niezależnie od używanego terminalu, zarządzania nimi i dystrybucji, określania preferowanych form komunikacji i dostępności, skończywszy na zestawianiu telekonferencji oraz pracy grupowej. Umożliwia

to dostęp i korzystanie z zasobów firmowych dosłownie z każdego miejsca, co wyraźnie pozwala zwiększyć efektywność działania pracowników i jakość obsługi klientów.

„Zaprojektowanie systemu telefonii IP dla firmy, która kładzie tak silny nacisk na jakość i kompetencje pracowników, było dużym wyzwaniem” – powiedział Ian Poole – prezes firmy Integ, która przeprowadzi wdrożenie. „Ernst & Young korzysta ze sporej rzeszy pracowników mobilnych, co pozwoliło nam zaproponować najnowsze, dostosowane do wymagań klienta, aplikacje wykorzystujące w pełni zalety telefonii IP i oprogramowania pracującego na bazie tej technologii”.

Wdrożenie w skali kraju obejmujące 6 dużych i 2 mniejsze miasta rozpoczęło się w listopadzie 2004 roku.