eService i Visa zbadały kluczowe aspekty decyzji podejmowanych przez klientów usług płatniczych

eService we współpracy z Visa przeprowadził badania jakościowe i ilościowe dotyczące rynku usług płatniczych w Polsce. Celem projektu było szczegółowe poznanie procesu decyzyjnego klientów – w tym istotnych czynników, które są przez nich postrzegane pozytywnie, doceniane oraz uznawane za kluczowe przy wyborze agenta rozliczeniowego oraz usług uzupełniających.

fot. Alex Green, Pexels

Uczestnicy badania – przedsiębiorcy reprezentujący małe i średnie przedsiębiorstwa oraz osoby podejmujące decyzje finansowe w przedsiębiorstwach, na podstawie udzielonych odpowiedzi zostali podzieleni na trzy główne grupy, charakteryzujące reprezentowane przez nich postawy. Wśród polskich przedsiębiorców objętych badaniem wyróżniono:

W pytaniach zadanych przedstawicielom każdej z grup, przewijały się m. in. kwestie dotyczące preferencji i oczekiwań w stosunku do agentów rozliczeniowych, dostarczających usług przyjmowania płatności elektronicznych za pomocą terminali POS oraz rozwiązań eCommerce. Zapytano również o kluczowe aspekty podejmowania decyzji o wyborze usług uzupełniających.

Z uzyskanych odpowiedzi płyną następujące wnioski:

– Wyniki badań dostarczyły nam wartościowych informacji na temat oczekiwań klientów, zarówno w wymiarze jakościowym, jak i ilościowym. Pozwalają one lepiej dopasować ofertę eService do potrzeb rynku oraz oczekiwań naszych obecnych i przyszłych klientów. Również dzięki nim, wspólnie z Visa będziemy mogli rozwijać optymalnie zaprojektowane rozwiązania, które odpowiadają na zmieniające się trendy nawyki płatnicze użytkowników kart płatniczych – komentuje Zdzisław Mikłaszewicz, dyrektor Biura Strategii i Rozwoju Produktów eService.

Badania zostały przeprowadzone w III kwartale 2025 roku, na reprezentatywnej grupie klientów za pomocą indywidualnych wywiadów pogłębionych (IDI). Stanowią ważny element strategii rozwoju eService oraz budowania nowoczesnych usług i rozwiązań płatniczych we współpracy z Visa.