Euro 2008: Z assistance korzystali zwykle posiadacze kart kredytowych

„- Euro 2008 generowało nam dodatkowy ruch z dwóch typów ubezpieczeń assistance: z usług lifestylowych wchodzących w skład pakietów bancassistance do kart kredytowych oraz ubezpieczeń podróżnych, czyli kosztów leczenia i pomocy w razie kłopotów ze zdrowiem” – mówi dziennikowi Sonia Kostyszyn, kierownik sekcji podróżnej w Inter Partner Assistance Polska. Z tych usług w razie kłopotów ze zdrowiem polscy kibice nie korzystali zbyt często.

Jak podaje „GP”, „większy ruch generowali posiadacze prestiżowych kart kredytowych, którzy mieli prawo do usługi typu concierge, czyli osobistego asystenta. – Nasz klient, polski kibic, zażyczył sobie zamówienia taksówki pod stadion po meczu Polska-Austria. Przed Euro 2008 klienci często pytali o możliwość kupna biletów na wybrane mecze, listę hoteli w poszczególnych miastach, połączenia lotnicze i ich ceny itd. – mówi Joanna Bełza z Europ Assistance.”, czytamy.

„Ponieważ w zakresie takich polis jest opcja zakupu biletów na różnego rodzaju imprezy, posiadacze takich kart usiłowali tą drogą kupić bilety na Euro 2008 i zamówić zakwaterowanie. – W niedzielę 15 czerwca mieliśmy prośbę o rezerwację hotelu na poniedziałek. Zdarza się nam, i to dość często, spełniać życzenia klientów w najtrudniejszych sytuacjach, jednak hotel w Klagenfurcie w środku mistrzostw to kwestia nie tyle asssistance co raczej cudownego zdarzenia – mówi Sonia Kostyszyn”, czytamy dalej.

Banki coraz częściej dołączają do swoich produktów pakiety usług assistance. W ubiegłym roku tego typu polis zostało dodanych prawie 8 mln sztuk. Eksperci spodziewają się, że w tym roku liczba polis assistance dołączana do kart bankowych czy kont przekroczy 8,8 mln.