Euro RSCG Warsaw – autorem kreacji kampanii Detox dla WWF Polska

Agencja od początku mocno zaangażowała się w cały projekt i od roku pracowała nad przygotowaniem reklamy telewizyjnej, prasowej i radiowej. Kampanię internetową oraz e-mailing przygotowała agencja interaktywna Digital One.

Reklama telewizyjna formalnie nawiązuje do spotkania AA lub podobnej terapeutycznej grupy wsparcia. Obserwujemy spotkanie ludzi z problemami… jedna osoba pierze w pralni chemicznej, druga je owoce z puszek, a jeszcze inna właśnie wyremontowała mieszkanie. To konsumenci codziennych, zwyczajnych produktów, w których zakodowana jest toksyczna skaza. Są wśród nich osoby znane: Reni Jusis, Maja Ostaszewska, Piotr Najsztub i Krzysztof Hołowczyc.

Fakt, iż w projekcie udział biorą osoby znane, dla wielu autorytety szczycące się opinią ludzi mądrych, nowoczesnych i bezkompromisowych, nadaje kampanii odpowiednią rangę: charakter poważnej i angażującej wypowiedzi na temat cywilizacyjnych zagrożeń i sposobów ich neutralizowania.

Przygotowany przez agencję film reklamowy został reżyserowany przez Michała Sablińskiego i wyprodukowany przez dom produkcyjny Tango.

Kampania prasowa „Transformator, opona – moja krew” oparta jest na pomyśle zestawienia pozornie nieprzystających do siebie elementów – w tym wypadku znanych ludzi i konkretnych przedmiotów (transformatora i opony). Okazuje się, że w naszej krwi można znaleźć wiele toksycznych związków, które obecne znajdują się w różnych przedmiotach, także tych pokazanych na fotografiach. Zdjęcia wykonał Darek Małkiński, dyrektor artystyczny Euro RSCG Warsaw.

Ponadto w ramach kampanii już w lipcu pojawiła się piosenka, której autorem jest Sidney Polak (wykonanie: Sidney Polak i Reni Jusis). Piosenkę będzie promował klip, którego autorką i reżyserką jest Joanna Rechnio.

Celem kampanii „Detox” jest zwiększenie kontroli nad wykorzystywaniem i produkcją syntetycznych substancji chemicznych. Środkiem jest upowszechnienie wiedzy na temat obecności szkodliwych substancji chemicznych w produktach codziennego użytku oraz zachęcenie konsumentów do wywarcia presji na władze ustawodawcze (Europarlament) w celu wdrożenia nowych przepisów dotyczących związków chemicznych. W Parlamencie UE odbędzie się wkrótce głosowanie w sprawie nowego rozporządzenia REACH, które ma wprowadzić obowiązek badania syntetycznych związków chemicznych przed wprowadzeniem ich na rynek. Jak będzie wyglądało to nowe prawo? Czy będzie bronić bezpieczeństwa konsumentów, czy raczej interesów przemysłu chemicznego? To w dużej mierze zależy od zainteresowania mediów i zwykłych ludzi.