Euromarka i Europrodukt dla Nordea Bank Polska

Bank Nordea dostosował swoją stronę internetową oraz serwis transakcyjny online do potrzeb osób z dysfunkcją wzroku w listopadzie 2007 r. To pierwszy taki serwis bankowy w Europie. Dzięki udźwiękowieniu całego serwisu, bezpłatnemu udostępnieniu specjalistycznego programu komputerowego – mówiącej ludzkim głosem przeglądarki internetowej Intelligent Web Reader, oraz jednorazowym kodom w Braille’u, służącym do logowania w systemie i autoryzacji transakcji, bank Nordea umożliwia niewidomym i niedowidzącym na samodzielnie korzystanie ze wszystkich usług i produktów.

– Jesteśmy dumni z wyróżnień, które otrzymał nasz serwis dla niewidomych i niedowidzących – mówi Włodzimierz Kiciński, prezes zarządu Nordea Bank Polska. – Cieszy nas to tym bardziej, że jesteśmy pierwszym bankiem w Polsce i Europie, który kompleksowo rozwiązał problem dostępności usług bankowych dla niewidomych i niedowidzących. Tego typu działania proklienckie wpisują się w misję naszego banku, która brzmi: Nordea – bank, który stwarza możliwości.

Konkurs Euromarka organizowany jest w ramach Programu Promocji Przedsiębiorczości i Eksportu przez firmę Centrum Promocji Jakości. Konkurs wyróżnia produkty, które charakteryzują się wysoką jakością i nowoczesną technologią oraz usługi dążące do zapewnienia kompleksowej, najlepszej obsługi klientów, spełniając wymogi rynku europejskiego i światowego.

Europrodukt to ogólnopolski konkurs, który odbywa się pod patronatem Ministerstwa Gospodarki i Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wyróżnia produkty, które ze względu na wysoką jakość, nowoczesną technologię, przyjazny wpływ na środowisko naturalne, bezpieczeństwo użytkowania oraz ciekawe wzornictwo zasługują na miano najlepszych, zachowujących światową jakość. Celem konkursu jest również wzmocnienie pozycji oraz promowanie produktów i usług krajowych na arenie międzynarodowej.