Bank Pocztowy wprowadza dla swoich klientów nowe sposoby logowania do bankowości cyfrowej. Z myślą o użytkownikach urządzeń firmy Apple bank udostępni w swojej aplikacji mobilnej EnveloBank autoryzację za pomocą technologii FaceID – możliwość logowania i zatwierdzania przelewów poprzez biometryczne rozpoznawanie twarzy klienta.
Z kolei dla klientów bankowości internetowej EnveloBank oraz Pocztowy24 Bank wprowadzi prostszy sposób logowania. Dodatkowa autoryzacja przy logowaniu za pomocą kodu SMS lub Certyfikatu wymagana będzie jedynie raz na 90 dni.
W najbliższych dniach użytkownicy urządzeń – tabletów i telefonów – pracujących na systemach iOS będą mogli logować się do bankowości mobilnej EnveloBank i zatwierdzać przelewy do 1000 złotych za pomocą FaceID. Technologia oparta jest na działaniu aparatu TrueDepth, który, dzięki możliwości analizy ponad 30 000 mikroskopijnych punktów, pozwala stworzyć szczegółową mapę twarzy, unikalną dla każdego. Zaawansowanie FaceID pozwala rozpoznać użytkownika nawet w ciemności czy mimo zmian w jego wyglądzie, zarówno tych niewielkich jak chociażby makijaż czy rosnący zarost, jak i tych większych – nakrycie głowy czy okulary przeciwsłoneczne.
Aby skorzystać z funkcji FaceID w bankowości mobilnej Banku Pocztowego, należy zdefiniować swoją mapę twarzy na telefonie bądź tablecie firmy Apple, zalogować się do najnowszej wersji aplikacji EnveloBank, a następnie w menu Ustawienia, w zakładce Logowanie i autoryzacja, wybrać opcję Autoryzacja FaceID i zatwierdzić wybór kodem PIN. Co istotne, ze względów bezpieczeństwa, w przypadku trudności z rozpoznaniem twarzy użytkownika przy pomocy FaceID aplikacja EnveloBanku poprosi o dodatkową autoryzację z użyciem kodu PIN.
Możliwość uwierzytelnienia z wykorzystaniem metody rozpoznawania twarzy dostępna jest wyłącznie w najnowszej wersji aplikacji EnveloBank dla urządzeń z systemem iOS wyposażonych w funkcję FaceID: telefonach iPhone X, XR, XS, XS Max, 11 , 11 Pro, 11 Pro Max oraz tabletach iPad Pro 11 cali oraz Pro 12,9 cali (3. generacji).