Family Finance wybrało agencję ArtGroup

Agencja Reklamowa ArtGroup zapewni obsługę w zakresie komunikacji ATL i BTL w 2009 r. firmie Family Finance – nowemu ogólnopolskiemu doradcy finansowemu, specjalizującemu się w doradztwie i sprzedaży kredytów gotówkowych. ArtGroup wygrała konkursy na nazwę, logo, projekt wizualizacji oddziałów oraz kreację materiałów reklamowych.

Wybór logotypów zgłoszonych do konkursu przez zwycięską agencję został oparty na badaniach fokusowych, przeprowadzonych przez firmę Millward Brown SMG/KRC. Badaną próbę stanowili potencjalni klienci nowo powstałej spółki, dla których nazwa Family Finance wraz z monogramem okazała się zrozumiałym znakiem, pasującym do konceptu przyjaznego specjalisty kredytowego. Respondenci uznali, że nazwa łączy w sobie profesjonalizm, dbałość o dobre samopoczucie klienta i wiarygodność oraz buduje pozytywne skojarzenia u klientów i wzmacnia wiarygodność. 

Na początku października 2008 r. rozpisane zostało zapytanie ofertowe w zakresie nazwy i logotypu dla nowego na polskim rynku doradcy kredytowego. Podstawowe założenia, jakie miał realizować projekt, to skojarzenie z przyjaznymi finansami, brzmienie wzbudzające zaufanie, połączone z nowoczesnym i zrozumiałym rozwiązaniem graficznym. W konkursie wzięło udział kilka agencji reklamowych, a autorem wybranego logotypu oraz nazwy jest Agencja Reklamowa ArtGroup. Do zadań zwycięskiej agencji należało również opracowanie systemu identyfikacji wizualnej dla nowej marki. „Skupiliśmy się na wymaganiach naszego Klienta.  Jesteśmy przekonani, że wybrana nazwa – Family Finance – realizuje założenia dotyczące tworzonego brandu: przywołuje skojarzenia z instytucją rodzinną, przyjazną, a więc godną zaufania. Ponadto, zaproponowaliśmy logotyp, który doskonale współgra z nazwą. Jest ciepły, lekki, kojarzy się z wiosną, a więc czasem realizacji marzeń, również tych finansowych” – mówi Krzysztof Fiegler, Prezes Zarządu Agencji Reklamowej ArtGroup.

Wybór nazwy i logo został oparty na analizie wyników badań jakościowych, przeprowadzonych przez firmę Millward Brown SMG/KRC. Badaną próbę stanowili potencjalni klienci nowego doradcy kredytowego, tj. kobiety i mężczyźni z małych i średnich miejscowości, w wieku od 25 do 65 lat. Family Finance okazało się zrozumiałym przez wszystkich znakiem, pasującym do konceptu przyjaznego specjalisty kredytowego. „Choć nie wszyscy respondenci poprawnie czytali nazwę Family Finance, to wszyscy kojarzyli ją z rodzinnymi finansami, a angielskie brzmienie wg uczestników badania nadawało jej prestiżu i wysokich kompetencji. W opinii respondentów Family Finance łączy w sobie profesjonalizm, dbałość o dobre samopoczucie oraz wiarygodność, uznane za 3 najważniejsze kryteria brane pod uwagę przez klientów przy wyborze konkretnego kredytodawcy.” – podsumowuje przesłanki wyboru nazwy Elżbieta Wachowicz-Gwiżdż, Dyrektor Zarządzający Pionem Marketingu Family Finance.

Jednym z aspektów, na który podczas badań respondenci zwrócili szczególną uwagę, był charakter oddziałów. Klienci chcą być obsługiwani w nowoczesnych, a równocześnie przytulnych wnętrzach, gwarantujących dyskrecję i komfort.

W kontekście kolorystyki oddziałów duże uznanie zdobył kolor zielony występujący w logo Family Finance, postrzegany jako rodzinny, świeży i optymistyczny.

Wnioski z przeprowadzonych badań zostały uwzględnione także przy przygotowaniu aranżacji placówek. Oddziały Family Finance mają oszczędny, ale ciepły wystrój, z przewagą koloru zielonego. Domowy charakter dodatkowo wspierany jest przez takie elementy, jak okładzina ścienna, tapicerowane krzesła, wykładzina na podłodze oraz nowoczesne, ale w kolorze drewna, meble. Klienci obsługiwani są przy stanowiskach przedzielonych zapewniającymi kameralność ściankami. Dla osób, dla których dyskrecja ma szczególne znaczenie, proponowana jest obsługa w osobnym pomieszczeniu. Wygoda jest także zapewniona klientom oczekującym na obsługę – w każdym oddziale znajduje się stolik z wygodnymi krzesełkami oraz kącikiem kawowym. Pamiętano też o dzieciach – w każdej placówce Family Finance znajduje się specjalna zabawka edukacyjna.

Źródło: ArtGroup