Forrester Research rekomenduje bankom rozwiązania nowego mBanku

Forrester Research, jedna z najbardziej znanych i renomowanych firm badawczo-doradczych na świecie, z siedzibą w USA, przygotowała specjalny raport opisujący rozwiązania i innowacje nowej bankowości internetowej mBanku. To pierwsze tego typu opracowanie nie tylko na temat polskiej instytucji finansowej, ale na temat polskiej branży internetowej w ogóle.

Autorzy raportu, na podstawie szczegółowej analizy, skierowali do wszystkich klientów na całym świecie – banków i firm technologicznych – rekomendacje do wykorzystania przy podobnych przedsięwzięciach. Nowa bankowość internetowa mBanku stała się więc punktem odniesienia dla tego typu projektów.


Forrester Research w swoim raporcie zatytułowanym „mBank Builds A Next-Generation Online Banking Experience” („mBank buduje platformę bankowości internetowej nowej generacji”) opisuje szczegółowo rozwiązania technologiczne oraz podejście do zarządzania projektem wykorzystywane przez zespół pracujący nad nowym serwisem transakcyjnym mBanku. Forrester nazywa wdrożone rozwiązania rewolucyjnymi, wskazując na szereg zastosowanych w nowym mBanku innowacji. Opracowanie przeznaczone jest dla banków oraz firm technologicznych jako case study do naśladowania.

W podsumowaniu autorzy raportu przekazują rekomendacje dla zespołów projektowych w bankach i innych firmach technologicznych, ściśle związane z rozwiązaniami mBanku. Analitycy Forrestera zwrócili uwagę na następujące elementy strategii banku:

– Raport światowej sławy firmy badawczo-doradczej Forrester Research bardzo kompleksowo opisuje proces budowy nowego mBanku oraz rozwiązania w nim zastosowane. Fakt, że uznana firma rekomenduje bankom i firmom na całym świecie tak wiele elementów podejścia, które zastosowaliśmy, jest dla nas ogromnym wyróżnieniem – mówi Michał Panowicz, dyrektor banku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej oraz szef zespołu, który stworzył nową bankowość internetową w części detalicznej mBanku. – Jesteśmy dumni, że projekt całkowicie stworzony w Polsce, staje się punktem odniesienia dla podobnych przedsięwzięć na całym świecie – dodaje Michał Panowicz.

Warto wspomnieć, że jest to pierwszy przypadek, gdy projekt z Polski, a nawet regionu Europy Środkowo-Wschodniej, został w obszerny sposób opisany w raporcie Forrester Research. Podobne opracowania firma tworzyła dotąd m.in. na temat wdrożeń takich gigantów jak: Amazon, AT&T, Apple, eBay, Microsoft czy Mint.com.

Raport Forrester Research na temat nowej bankowości elektronicznej mBanku dostępny jest na stronach: http://www.mbank.pl/o-nas/o-mbanku/raport-forrester/

Nowa bankowość elektroniczna, udostępniona klientom detalicznym w czerwcu 2013 r., dynamicznie się rozwija – mBank zaprezentował właśnie udoskonalony Supermarket Funduszy Inwestycyjnych orazmTransfer z nowatorskim ubezpieczeniemWkrtóce mBank uruchomi nową bankowość mobilną.