PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćmBankForrester Research rekomenduje bankom rozwiązania nowego mBanku
mBank

mBank

mBank – bank uniwersalny, założony w 1986 r. jako Bank Rozwoju Eksportu, czwarta pod względem wartości aktywów instytucja finansowa w Polsce.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/mbank

Forrester Research rekomenduje bankom rozwiązania nowego mBanku

mBank 29.01.2014 (08:12)
mBank

Forrester Research, jedna z najbardziej znanych i renomowanych firm badawczo-doradczych na świecie, z siedzibą w USA, przygotowała specjalny raport opisujący rozwiązania i innowacje nowej bankowości internetowej mBanku. To pierwsze tego typu opracowanie nie tylko na temat polskiej instytucji finansowej, ale na temat polskiej branży internetowej w ogóle.

Autorzy raportu, na podstawie szczegółowej analizy, skierowali do wszystkich klientów na całym świecie – banków i firm technologicznych – rekomendacje do wykorzystania przy podobnych przedsięwzięciach. Nowa bankowość internetowa mBanku stała się więc punktem odniesienia dla tego typu projektów.


Forrester Research w swoim raporcie zatytułowanym „mBank Builds A Next-Generation Online Banking Experience” („mBank buduje platformę bankowości internetowej nowej generacji”) opisuje szczegółowo rozwiązania technologiczne oraz podejście do zarządzania projektem wykorzystywane przez zespół pracujący nad nowym serwisem transakcyjnym mBanku. Forrester nazywa wdrożone rozwiązania rewolucyjnymi, wskazując na szereg zastosowanych w nowym mBanku innowacji. Opracowanie przeznaczone jest dla banków oraz firm technologicznych jako case study do naśladowania.

W podsumowaniu autorzy raportu przekazują rekomendacje dla zespołów projektowych w bankach i innych firmach technologicznych, ściśle związane z rozwiązaniami mBanku. Analitycy Forrestera zwrócili uwagę na następujące elementy strategii banku:

  • Nowoczesny interfejs jest niezbędny, by dostarczyć nową jakość. Mowa o wykorzystaniu graficznej prezentacji danych oraz interaktywnych narzędzi do prezentowania ofert. W raporcie podkreślono, że w mBanku wykorzystano praktycznie wszystkie możliwości, jakie stwarza obecnie technologia projektowania serwisów internetowych, kładąc największy nacisk na graficzną prezentację treści oraz interaktywność. Dzięki temu transakcje realizowane w mBanku nie odbiegają w swej architekturze od tych, jakie realizuje się np. w największych i najlepszych sklepach internetowych na świecie.
  • Klienci nie powinni mieć trudności z dotarciem do potrzebnych informacji. Dlatego w mBanku w codzienne scenariusze realizowane przez klienta w serwisie on-line, wbudowano najważniejsze funkcje zarządzania pieniędzmi z mechanizmu PFM – zamiast umieszczenia mNawigacji Finansowej, a w zasadzie ukrycia jej, w odrębnej zakładce.
  • Technologia video może zapewnić efekt równoważny wizycie w oddziale i odpowiedzieć na rzeczywiste potrzeby klienta. W kanałach elektronicznych mBanku konsekwentnie powiela się wszystkie usługi realizowane wcześniej w oddziałach. Synchroniczny, indywidualny video-kontakt to ostatni etap na drodze do cyfryzacji dystrybucji. Zapewnia on klientom poczucie bezpieczeństwa, konieczne np. w przypadku realizacji ważnych transakcji o dużej wartości czy procesu doradczego, nie wymagając przy tym wizyty w placówce.
  • Jeśli ofertę przedstawia się na bieżąco i gdy jest ona zgodna z sytuacją klienta, tojest to porada, a nie sprzedaż. Udoskonalenie działającego w czasie rzeczywistym modułu CRM pozwoliło mBankowi zastosować nową strategię sprzedaży, przyjazną klientowi. Bank oferuje teraz w kanałach elektronicznych porady, udzielając ich dokładnie wtedy, gdy klient tego potrzebuje — np. gdy ma nadmiar wolnych środków na koncie, gdy wkrótce tych środków zabraknie oraz gdy pojawi się inna potrzeba finansowa.
  • Rabaty oferowane przez partnerów handlowych mogą stać się ważnym nowym źródłem przychodów. Rabaty w programie mOkazje są fundowane przez partnerów handlowych mBanku i trafiają wprost do klienta, jednak bank także na tym korzysta (większa transakcyjność).
  • Klienci mogą stać się ambasadorami marki w social media dzięki powiązaniu wyselekcjonowanych dla nich ofert z mechanizmami społecznościowymi. Dzięki dobrym i dopasowanym ofertom w ramach mOkazji, bank nie musi sztucznie pobudzać aktywności klientów w social media; klienci sami polecają to, co otrzymują od banku.
  • Wewnętrzne procesy firmy powinny być tak samo ważne, jak technologia pierwszego planu. mBank skupił się nie tylko na tym, by działania, jakie wykonuje klient (np. wnioskując o kredyt), nie były skomplikowane, ale zadbał też o to, by sam proces (w tym wypadku – oceny kredytowej), był adekwatny do kanału on-line i maksymalnie zautomatyzowany, uproszczony.
  • Realizacja wielkiego projektu bankowego wymaga dobrego zgrania zespołów z różnych działów, od IT, poprzez designerów, specjalistów od biznesu oraz projektów.Takie podejście pozwala na realizację z sukcesem najbardziej zaawansowanych technologicznie działań, nie tylko w branży finansowej – tak, jak to miało miejsce w mBanku.

– Raport światowej sławy firmy badawczo-doradczej Forrester Research bardzo kompleksowo opisuje proces budowy nowego mBanku oraz rozwiązania w nim zastosowane. Fakt, że uznana firma rekomenduje bankom i firmom na całym świecie tak wiele elementów podejścia, które zastosowaliśmy, jest dla nas ogromnym wyróżnieniem – mówi Michał Panowicz, dyrektor banku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej oraz szef zespołu, który stworzył nową bankowość internetową w części detalicznej mBanku. – Jesteśmy dumni, że projekt całkowicie stworzony w Polsce, staje się punktem odniesienia dla podobnych przedsięwzięć na całym świecie – dodaje Michał Panowicz.

Warto wspomnieć, że jest to pierwszy przypadek, gdy projekt z Polski, a nawet regionu Europy Środkowo-Wschodniej, został w obszerny sposób opisany w raporcie Forrester Research. Podobne opracowania firma tworzyła dotąd m.in. na temat wdrożeń takich gigantów jak: Amazon, AT&T, Apple, eBay, Microsoft czy Mint.com.

Raport Forrester Research na temat nowej bankowości elektronicznej mBanku dostępny jest na stronach: http://www.mbank.pl/o-nas/o-mbanku/raport-forrester/

Nowa bankowość elektroniczna, udostępniona klientom detalicznym w czerwcu 2013 r., dynamicznie się rozwija – mBank zaprezentował właśnie udoskonalony Supermarket Funduszy Inwestycyjnych orazmTransfer z nowatorskim ubezpieczeniem. Wkrtóce mBank uruchomi nową bankowość mobilną.

2014-01-29
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców