Giełda w okienku bankowym

– Chcemy znacząco zwiększyć sieć sprzedaży produktów rynku kapitałowego za pośrednictwem sieci bankowej – zapowiada Jan Kuźma, dyrektor Bankowego Domu Maklerskiego PKO BP. Według Kuźmy, w Polsce istnieje duży popyt na usługi i produkty związane z inwestowaniem na giełdzie. Możliwości świadczenia takich usług za pośrednictwem banków wzrosną po wejściu w życie pakietu nowych ustaw dotyczących rynku kapitałowego.

BDM PKO BP ma 35 tzw. punktów obsługi klienta (POK), zlokalizowanych głównie w większych miastach, Bank PKO BP zaś, w którego strukturach znajduje się biuro, posiada ponad 1200 placówek. – Około 60 proc. osób w Polsce ma utrudniony dostęp do giełdy – mówi Jan Kuźma. Po planowanych zmianach w przyszłym roku klienci będą mogli w placówkach banku np. kupować i sprzedawać akcje. Według dyrektora BDM, w oddziałach będzie dostępna większość usług maklerskich, świadczonych obecnie w POK.

BDM PKO BP od kilku lat pnie się w górę w statystykach udziału biur maklerskich w obrotach giełdy. Według Jana Kuźmy, awans BDM PKO BP w statystykach obrotów giełdy to efekt lepszego wykorzystania potencjału, jaki ma posiadający 5 mln klientów bank PKO BP. Nie bez znaczenia jest też zwiększenie aktywności biura na rynku pierwotnym, rozbudowa działu analiz i rekomendacji oraz działu sprzedaży. Pod koniec ubiegłego roku PKO BP przejął dom maklerski HSBC Securities, dzięki czemu zdobył grupę inwestorów zagranicznych. BDM PKO BP planuje też rozszerzenie oferty inwestycyjnej dla polskich klientów o akcje spółek z krajów Europy Środkowej.