Global Assistance Polska rozwija travel assistance

Global Assistance Polska rośnie w obszarze travel assistance. Planuje też wprowadzenie dodatkowych rozwiązań w zakresie obsługi ubezpieczonych.

W zeszłym roku o 71% wzrosła liczba spraw w zakresie travel assistance obsłużonych przez Global Assistance Polska porównując do 2021 roku. Natomiast w zestawieniu z 2019 rokiem, kiedy asytor wystartował z travel assistance, liczba wszystkich interwencji pomocowych urosła ponad 6-krotnie.

fot. Kindel Media, Pexels

Ten rok zamknie się zapewne jeszcze lepszym bilansem. 1 czerwca Global Assistance Polska przejął ostatnie kontrakty Wienera  dotyczące travel assistance dla klientów korporacyjnych. Od września natomiast asystor obejmie obsługę klientów indywidualnych. Dodatkowo firma będzie też świadczyć pomoc dla obcokrajowców, którzy są klientami ubezpieczyciela.

– Jestem pewna, że Global Assistance Polska zapewni obsługę naszych klientów na najwyższym poziomie. Naszym priorytetem jest nie tylko zapewnienie dobrego produktu, ochrony ubezpieczeniowej, ale również serwis posprzedażowy i likwidacyjny. Wypracowane rozwiązania z Global Assistance Polska pozwolą nam spełnić wymagania i potrzeby naszych klientów, zwłaszcza że asystor przejął obsługę szkód naszych biur podróży i ich klientów tuż przed sezonem wakacyjnym. Dotychczas wypracowane rozwiązania systemowe i proceduralne dla biur podróży to dobry prognostyk na przyszłość – Małgorzat Jakuta, menedżer zespołu ubezpieczeń turystycznych Wiener.

Wyjeżdżających w celach zawodowych Global Assistance Polska najczęściej wspiera w Niemczech, Francji i Holandii. Natomiast w sezonie wakacyjnym najwięcej akcji pomocowych dotyczyło jak do tej pory Chorwacji, Bułgarii, Grecji, Turcji i Egiptu. Klienci mogą liczyć na pomoc w bardzo różnorodnych sytuacjach. Jedna z bardziej spektakularnych interwencji dotyczyła kierowcy TIRa, który po upadku z naczepy wymagał leczenia na Oddziale Intensywnej Opieki Medycznej w Holandii, a następnie transportu do szpitala w Mołdawii, gdzie mieszkał. Łączna wartość udzielonej pomocy wyniosła ponad 100 tys. złotych. Inny klient złamał kręgosłup w wypadku na motorze w Kanadzie. Wartość udzielonej pomocy na miejscu wyniosła 75 tys. dolarów kanadyjskich.

– W dzisiejszym świecie, gdzie podróże stały się nieodłączną częścią życia zawodowego i prywatnego, ubezpieczenia podróżne i usługi travel assistance zyskują na znaczeniu. Są nieocenionym wsparciem dla wyjeżdżających, zapewniając pomoc w sytuacjach awaryjnych, a także chronią przed ponoszeniem wysokich kosztów pomocy medycznej i okołomedycznej z własnej kieszeni. Od samego początku działalności w naszym zespole stawiamy na rozwój kompetencji związanych z obsługą klienta i zarządzaniem kryzysowym, aby zapewnić najwyższą jakość usług skierowanych do coraz większej liczby odbiorców – mówi Agata Czeszkiewicz, dyrektor Departamentu Strategii i Obsługi Klienta w Global Assistance Polska.

Firma koncentruje się też na zatrudnieniu odpowiednio wykwalifikowanych pracowników i wprowadzeniu skutecznych systemów obsługi, aby zapewnić kompleksową opiekę w zakresie tego typu pomocy bez względu na cel wyjazdu (służbowo czy prywatnie).W skutecznej realizacji usług Global Assistance Polska wspiera też międzynarodowa sieć zakontraktowanych placówek medycznych i lekarzy w odwiedzanym kraju czy kontynencie.

Rozwijając swoje usługi Global Assistance Polska wykorzystuje też nowoczesne narzędzia i technologie, które ułatwiają realizację usługi pomocowej oraz wspierają bieżącą komunikację z klientami. Od lata tego roku klienci będą mogli zgłosić szkodę przez Viber i Whatsapp, a także przez formularze internetowe.

W planach na ten rok jest też uruchomienie travelkowej wersji Modułu Śledzenia Szkody. To bliźniacze rozwiązanie do usługi, która z powodzeniem funkcjonuje przy moto assistance asystora. Dzięki mobilnej aplikacji klient po zgłoszeniu szkody dostanie link, w którym będzie miał dostęp do informacji o szkodzie oraz do chatu z obsługą. Ponadto będzie mógł tą drogą przesłać dodatkowe dokumenty lub zdjęcia, by np. uzyskać refundację za zakup przepisanych leków.

– W Global Assistance Polska wierzymy, że podnoszenie kompetencji jest procesem ciągłym. Dlatego stale rozwijamy nasze umiejętności i procesy. Celem jest jak najlepsze rozumienie potrzeb klienta, zaopiekowanie się nim i jego emocjami w awaryjnej sytuacji w obcym kraju, gdzie barierą może być nieznajomość języka oraz sprawne zarządzenie procesem udzielania pomocy – podkreśla Michał Makarczyk, prezes Global Assistance Polska.

Global Assistance Polska swoje kompetencje w zakresie assistance podróżnego buduje od kwietnia 2019 roku. Program zapewnia wsparcie w czasie podróży klientom lub pracownikom partnerów biznesowych asystora, takich jak: towarzystwa ubezpieczeniowe, brokerzy, organizatorzy turystyki czy firmy, których pracownicy podróżują biznesowo.  Firma obsługuje grupę VIG w Polsce oraz zewnętrzne towarzystwa ubezpieczeniowe.

Źródło: Global Assistance Polska Sp. z o.o.