Goldenegg zapowiada wzrost sprzedaży i planuje rozwój sieci placówek

Goldenegg prognozuje, że w 2007 r. spółkę czeka najbardziej dynamiczny rozwój w jej dotychczasowej trzyletniej działalności. W części sprzedażowej rozwój spółki zapewnią dwa źródła – kredyty hipoteczne oraz produkty inwestycyjne.

Utrzymująca się koniunktura na rynku nieruchomości spowoduje dalsze zainteresowanie kredytami hipotecznymi. Goldenegg planuje, że do końca 2007 r. udzieli blisko 4,5 tys. kredytów o wartości ponad 1 mld zł. – Porównując wyniki sprzedaży kredytów w pierwszym kwartale 2007 r. z tym samym okresem 2006 r., zanotowaliśmy wzrost aż o 278%. Dynamika sprzedaży kredytów – porównując te same okresy – utrzymuje się na jednakowym poziomie 11,4 %, dlatego prognozujemy, że do końca 2007 r. udzielimy kredytów na łączną kwotę 1,1 mld zł – przewiduje Małgorzata Kotańska, prezes Goldenegg – Niezależni Doradcy Finansowi.

Goldenegg zakłada także szybki wzrost sprzedaży funduszy inwestycyjnych, które ze względu na atrakcyjne stopy zwrotów np. wyższe niż na bankowej lokacie, przeżywają w Polsce rozkwit. – Widzimy szybko rosnące zainteresowanie inwestowaniem w fundusze. Tylko w pierwszym kwartale br. kwota sprzedanych aktywów przekroczyła 60% sprzedaży w całym 2006 r. – podkreśla M. Kotańska. – Obecnie oferujemy produkty ośmiu TFI, a w tym miesiącu rozpoczęliśmy sprzedaż nowych produktów: Franklin Templeton i Fortis Investments. Pozwolą one naszym klientom inwestować na rynkach międzynarodowych. Warto również dodać, że posiadamy w ofercie produkt Hansard Europe, który pojawił się w Polsce po raz pierwszy i jest dostępny wyłącznie w Goldenegg – zaznacza prezes doradców finansowych.

Jednym ze strategicznych celów spółki – oprócz utrzymania wysokiej sprzedaży produktów finansowych – jest zapewnienie pierwszego miejsca w jakości obsługi klienta. – Ten cel osiągniemy dzięki przyjętemu modelowi działania – uważa M. Kotańska. – Przede wszystkim Goldenegg jest niezależnym doradcą finansowym, czyli nie jesteśmy powiązani kapitałowo z instytucjami finansowymi. To gwarantuje klientom naszą bezstronność. Spośród konkurencji wyróżniają nas jeszcze inne elementy, a zwłaszcza pełna mobilność Doradców i ich gotowość do dojeżdżania do Klienta oraz kompletowania za niego wymaganych dokumentów. Warto wspomnieć, że wynagrodzenie naszych doradców jest niezależne od rodzaju rekomendowanych przez nich produktów, dzięki czemu proponują oni Klientowi obiektywnie najlepsze produkty – wymienia prezes Goldenegg.

Spółka planuje również rozbudowanie sieci swoich placówek – obecnie 14 biur Goldenegg zlokalizowanych jest w 10 największych miastach Polski. Do końca 2007 r. firma uruchomi w sumie 5 nowych placówek.

Rozwój Goldenegg będzie wspierała kampania reklamowa prowadzona w Internecie oraz w telewizji. Spółka uruchomiła także nową stronę internetową (www.goldenegg.pl), zbudowaną w oparciu o sugestie użytkowników – klientów.

Goldenegg rozpoczął również działania typu B2B. Od 1 kwietnia spółka współpracuje z producentem urządzeń gospodarstwa domowego – Whirlpool. W jej efekcie powstała oferta w ramach której klienci zaciągający kredy za pośrednictwem Goldenegg otrzymują 30% zniżkę przy zakupie sprzętu Whirlpool.