Google wpuszcza PayPal do swojego sklepu

Wyszukiwarkowy potentat ma własny system płatności opatrzony marką Google Wallet, bazujący na danych kart płatniczych zapisanych „w chmurze”. Do tej pory klienci kupujący aplikacje i multimedia na urządzenia Android mieli wybór – karta albo tzw. carrier billing, czyli obciążenie rachunku telefonicznego. Teraz mogą także skorzystać z konta PayPal.


Na razie płatności PayPalem dostępne są tylko dla użytkowników systemu Google w 12 krajach zachodnioeuropejskich oraz w USA. To zapewne pierwszy krok, po którym usługa zostanie rozszerzona na kolejne terytoria.

Proces zakupu z użyciem konta PayPal wygląda znajomo. Po wyborze formy płatności klient loguje się loginem i hasłem, nie opuszczając sklepu Google Play. Jednorazowa autoryzacja umożliwia obciążanie konta PayPal przy następnych transakcjach.

Aktualizacja Google Play przyniosła także inne zmiany w dziedzinie płatności. Poszerzona została lista krajów, w których można korzystać z usługi carrier billing. W Polsce taki sposób rozliczenia umożliwia tylko operator Play, ale w wielu krajach rozwijających się, gdzie klienci nie mają dostępu do rachunku bankowego i kart, to często jedyna skuteczna forma dokonywania płatności w m-commerce. Google powoli poszerza listę współpracujących telekomów, ale nadal alianse koncentrują się przede wszystkim w Europie i rozwiniętych krajach Azji.

/mk