Gość PR News: Pani Dorota Czańka dyrektor departamentu sprzedaży detalicznej w Banku BGŻ

Michał Macierzyński, PR News: Czy Bank BGŻ będzie uczestniczyć w programie „Rodzina na swoim”. Jak pojawienie się takiego programu wpłynie na rynek kredytów hipotecznych. Czy Bank BGŻ liczy w związku z tym programem na znaczący wzrost zainteresowania swoją ofertą?

Dorota Czańka: Decyzja o przystąpieniu przez Bank BGŻ do programu „Rodzina na swoim” jeszcze nie zapadła. Trwają nadal analizy i rozmowy dotyczące ewentualnego udziału banku w powyższym przedsięwzięciu. Dokonywane są również analizy, w jaki sposób realizacja programu „Rodzina na swoim” wpłynie na rynek kredytów hipotecznych. W chwili obecnej każda wypowiedź o efektach tych analiz i prowadzonych rozmów byłaby przedwczesna. Z pewnością poinformujemy o naszej decyzji niezwłocznie po jej podjęciu.

M.M.: Rośnie konkurencja na rynku kredytów hipotecznych, a Bankowi BGŻ udaje się w tym segmencie rozwijać znacznie szybciej niż rynkowi. Czemu to zawdzięczacie?

D.C.: Na ten sukces składają się dwa czynniki: bardzo dobra oferta, która uwzględnia najważniejsze potrzeby klientów planujących uzyskać kredyt mieszkaniowy oraz wprowadzone zmiany w organizacji sprzedaży. Chodzi przede wszystkim o utworzenie centrów hipotecznych w największych miastach, współpracę z partnerami zewnętrznymi m.in. bankami spółdzielczymi, a co najważniejsze indywidualne podejście do każdego klienta. Naszą silną stroną jest szybkość obsługi.

M.M.: Czy planujecie wzrost sprzedaży i rozwój kart kredytowych?

D.C.: Bank BGŻ wprowadził do swojej oferty karty kredytowe później niż inne banki. Ich sprzedaż nie osiągnęła jeszcze poziomu porównywalnego z wynikami banków od dawna oferujących ten produkt. Plany przewidują znaczny wzrost sprzedaży kart kredytowych. Dążymy do osiągnięcia takiego stanu, aby każdy posiadacz konta osobistego w Banku BGŻ korzystał również z karty kredytowej. Oferujemy również kartę kredytową osobom, które nie mają konta osobistego w Banku BGŻ.

M.M.: Czy wprowadzane w ostatnich miesiącach zmiany w placówkach spowdowały wzrost sprzedaży i przekładają się na wyniki banku?

D.C.: Zmiany w placówkach banku wynikają zarówno ze zmian organizacyjnych w strukturze Banku BGŻ jak i z podjętej decyzji o wprowadzeniu nowej wizualizacji. Najbardziej widoczną zmianą w zakresie nowego wizerunku banku było wprowadzenie nowego logo. Za zmianą wyglądu zewnętrznego placówek poszły zmiany mające na celu unowocześnienie ich wnętrza tak, aby były one bardziej funkcjonalne i przyjazne dla klienta. Wyniki są już widoczne. Wielu klientów zaczęło postrzegać Bank BGŻ jako instytucję nowoczesną, otwartą na ich potrzeby. Wzrasta sprzedaż produktów bankowych, przede wszystkim kredytów hipotecznych i budowlanych.