Grupa Alior Banku niezmiennie liderem w pozyskiwaniu nowych klientów

Grupa Alior Banku zachowała po drugim kwartale 2014 r. pozycję niekwestionowanego lidera w sektorze bankowym, pod względem przyrostu liczby rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych dla klientów indywidualnych. Alior Bank, wraz z nową marką T-Mobile Usługi Bankowe (dawny Alior Sync), zwiększył liczbę prowadzonych ROR-ów o ponad  340 tys. w ujęciu rok do roku.


Według raportu portalu PRNews.pl, Grupa Alior Banku po raz kolejny osiągnęła największą dynamikę wzrostu liczby rachunków osobistych dla klientów detalicznych, spośród banków uczestniczących w zestawieniu.

Wzrost liczby prowadzonych ROR-ów na koniec II kw. 2014 r. (rok do roku)


Źródło: Raport PRNews.pl: Rynek kont osobistych – II kw. 2014


W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy Alior Bank zwiększył liczbę prowadzonych rachunków osobistych o 215,4 tys., podczas gdy T-Mobile Usługi Bankowe (do maja br. działający pod marką Alior Sync) o 127,6 tys. Oznacza to, że Grupa Alior Banku łącznie odnotowała wzrost liczby ROR-ów o ponad 340 tys. Bank, który został sklasyfikowany na drugim miejscu zestawienia, otworzył o 165 tys. rachunków mniej od lidera.

Grupa Alior Banku na koniec drugiego kwartału 2014 r. obsługiwała ponad 1 675 tys. kont osobistych klientów detalicznych i w efekcie umocniła się na 6. miejscu w rankingu banków, pod względem liczby prowadzonych rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych.

Dziesięć największych banków pod względem liczby ROR-ów na koniec II kw. 2014 r.

Miejsce Bank II kw. 2013 II kw. 2014 Różnica
1. PKO BP 6 254 000 6 357 000 103 000
2. Bank Pekao SA 3 442 217 3 573 946 131 729
3. BZ WBK 2 716 000 2 874 000 158 000
4. mBank 2 609 300 2 773 275 163 975
5. ING Bank Śląski 2 013 000 2 167 000 154 000
6. Grupa Alior Banku* 1 153 590 1 675 900 343 000
7. Bank Millennium 1 464 957 1 508 331 43 374
8. Eurobank 1 477 281 1 413 000 -64 281
9. Credit Agricole Bank Polska 1 198 937 1 090 789 -108 148
10. Getin Noble Bank 721 900 899 000 177 100

* Dane łącznie Alior BankuiT-Mobile Usługi Bankowe (dawny Alior Sync)

Na podstawie danych portalu PRnews.pl. – klienci indywidualni, jedynie konta złotowe, bez rachunków oszczędnościowych.


Wyniki raportu są odzwierciedleniem konsekwentnie rozwijanej przez Alior Bank atrakcyjnej oferty produktów i usług. Przykładem nowatorskiego rozwiązania oferowanego przez bank jest „Konto Wyższej Jakości”, które jest pierwszym na polskim rynku, całkowicie bezpłatnym rachunkiem osobistym z gwarancją niezmienności warunków przez co najmniej 5 lat. Jego posiadacze nie tylko nie płacą za standardowe usługi, jak prowadzenie konta, czy użytkowanie karty, ale również za wszystkie inne operacje niezależenie od tego, czy zdecydują się je wykonać za pośrednictwem bankowości internetowej, lub w jednej z placówek banku.

Pierwsze efekty przynosi również strategiczna współpraca Alior Banku z operatorem telefonii komórkowej, T-Mobile. Oferta marki T-Mobile Usługi Bankowe, oparta na najnowocześniejszych rozwiązaniach technologii internetowej i mobilnej, łącząca unikalne korzyści wynikające
z kooperacji banku i firmy telekomunikacyjnej, skutecznie przyciąga nowych klientów.
W zaledwie trzy miesiące od pojawienia się nowej marki, na założenie konta w T-Mobile Usługi Bankowe zdecydowało się ponad 70 000 osób.

Raport portalu PRNews.pl powstał na podstawie porównania przyrostu liczby ROR-ów netto, stanowiącego różnicę między otwartymi i zamkniętymi kontami osobistymi w dwudziestu bankach objętych badaniem. Według stanu na koniec czerwca 2014 r., ankietowane banki prowadziły ponad 28 mln ROR-ów, czyli o 4 proc więcej w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej.

Dodatkowe informacje o raporcie portalu PRNews.pl są dostępne pod adresem:

http://prnews.pl/raporty/raport-prnewspl-rynek-kont-osobistych-ii-kw-2014-3192969.html