Grupa LOTOS zwycięzcą prestiżowego rankingu odpowiedzialnych firm

W ogólnopolskim rankingu „CSR 24/7” oceniającym społeczną odpowiedzialność firm zwyciężyła Grupa LOTOS. Opublikowane 8 kwietnia wyniki podsumowały badania wiarygodności działań odpowiedzialnego biznesu (CSR) wśród 39 największych firm reprezentujących 13 sektorów gospodarki.

Zwycięzcą tegorocznej edycji została Grupa LOTOS która uzyskała 14,5 pkt. na 24 możliwe. Tegoroczny zwycięzca jest liderem w takich obszarach odpowiedzialnego biznesu jak relacje z interesariuszami czy odpowiedzialność za środowisko. Dobry wynik firma zawdzięcza wydanemu w ubiegłym roku raportowi społecznej odpowiedzialności biznesu, który jako jeden z nielicznych w Polsce spełniał międzynarodowe standardy raportowania Global Reporting Initiative (GRI) – podali w komunikacie organizatorzy, czyli międzynarodowa firma doradcza Braun & Partners wspólnie z Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”. 

– Jesteśmy pod dużym wrażeniem wysiłków Grupy LOTOS skierowanych na strategiczne zarządzanie domeną odpowiedzialności społecznej w firmie – powiedział Michał Dżoga, dyrektor zarządzający Braun & Partners Polska. 

Komisja analizowała działania Grupy LOTOS w różnych obszarach działalności, oceniając wysoko m.in. relacje inwestorskie, odpowiedzialność środowiskową, systemy i rozwiązania zarządcze, jak i rolę przywiązywaną do rozwoju pracowników. Nasza praca jest zauważana i doceniania przez otoczenie. Traktowanie społecznej odpowiedzialności jako systemu zarządzania w firmie przynosi wymierne rezultaty. Naszą wiarygodność jako firmy odpowiedzialnej i dobrze zarządzanej, podkreśla sposób informowania i raportowania. Wiele opinii ekspertów dotyczących profesjonalizmu i odpowiedzialnego zarządzania formułowanych jest na podstawie raportu CSR, który ukazał się w ubiegłym roku – komentuje Beata Jurkschat, dyrektor Biura Komunikacji i CSR w Grupie LOTOS S.A. 

To nie pierwsze wyróżnienie dla Grupy LOTOS za działania z zakresu CSR. Raport społecznej odpowiedzialności biznesu opublikowany przez spółkę w zeszłym roku jako jedne z nielicznych w Polsce, spełniał wymogi GRI i został przez ekspertów Forum Odpowiedzialnego Biznesu i PricewaterhouseCoopers uznany za najlepszy raport społeczny 2008.

Obecnie przygotowywany jest drugi raport, zgodnie z najnowszymi wymaganiami wobec europejskich przedsiębiorstw .

Ranking odpowiedzialności społecznej firm przeprowadzono w Polsce po raz pierwszy. Każda firma mogła uzyskać 0; 0,5 lub 1 punkt za odpowiedź na każde z 24 postawionych pytań dotyczących siedmiu obszarów: przejrzystość i komunikacja, ład korporacyjny, relacje z interesariuszami, odpowiedzialność wobec środowiska naturalnego, odpowiedzialność ekonomiczna, społeczeństwo oraz zasoby ludzkie. Za Grupą LOTOS uplasowały się kolejno: TP S.A. Anwil, Metro, Orlen, Unilever, Budimex, Ciech, Polimeks-Mostostal, PTC, PGNiG, BP Polska itd. Ta ostatnia zdobyła już tylko 8 punktów.
Źródło: Grupa Lotos