W ogólnopolskim rankingu „CSR 24/7” oceniającym społeczną odpowiedzialność firm zwyciężyła Grupa LOTOS. Opublikowane 8 kwietnia wyniki podsumowały badania wiarygodności działań odpowiedzialnego biznesu (CSR) wśród 39 największych firm reprezentujących 13 sektorów gospodarki.
– Zwycięzcą tegorocznej edycji została Grupa LOTOS która uzyskała 14,5 pkt. na 24 możliwe. Tegoroczny zwycięzca jest liderem w takich obszarach odpowiedzialnego biznesu jak relacje z interesariuszami czy odpowiedzialność za środowisko. Dobry wynik firma zawdzięcza wydanemu w ubiegłym roku raportowi społecznej odpowiedzialności biznesu, który jako jeden z nielicznych w Polsce spełniał międzynarodowe standardy raportowania Global Reporting Initiative (GRI) – podali w komunikacie organizatorzy, czyli międzynarodowa firma doradcza Braun & Partners wspólnie z Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”.
– Jesteśmy pod dużym wrażeniem wysiłków Grupy LOTOS skierowanych na strategiczne zarządzanie domeną odpowiedzialności społecznej w firmie – powiedział Michał Dżoga, dyrektor zarządzający Braun & Partners Polska.
Komisja analizowała działania Grupy LOTOS w różnych obszarach działalności, oceniając wysoko m.in. relacje inwestorskie, odpowiedzialność środowiskową, systemy i rozwiązania zarządcze, jak i rolę przywiązywaną do rozwoju pracowników. Nasza praca jest zauważana i doceniania przez otoczenie. Traktowanie społecznej odpowiedzialności jako systemu zarządzania w firmie przynosi wymierne rezultaty. Naszą wiarygodność jako firmy odpowiedzialnej i dobrze zarządzanej, podkreśla sposób informowania i raportowania. Wiele opinii ekspertów dotyczących profesjonalizmu i odpowiedzialnego zarządzania formułowanych jest na podstawie raportu CSR, który ukazał się w ubiegłym roku – komentuje Beata Jurkschat, dyrektor Biura Komunikacji i CSR w Grupie LOTOS S.A.
To nie pierwsze wyróżnienie dla Grupy LOTOS za działania z zakresu CSR. Raport społecznej odpowiedzialności biznesu opublikowany przez spółkę w zeszłym roku jako jedne z nielicznych w Polsce, spełniał wymogi GRI i został przez ekspertów Forum Odpowiedzialnego Biznesu i PricewaterhouseCoopers uznany za najlepszy raport społeczny 2008.
Obecnie przygotowywany jest drugi raport, zgodnie z najnowszymi wymaganiami wobec europejskich przedsiębiorstw .
Ranking odpowiedzialności społecznej firm przeprowadzono w Polsce po raz pierwszy. Każda firma mogła uzyskać 0; 0,5 lub 1 punkt za odpowiedź na każde z 24 postawionych pytań dotyczących siedmiu obszarów: przejrzystość i komunikacja, ład korporacyjny, relacje z interesariuszami, odpowiedzialność wobec środowiska naturalnego, odpowiedzialność ekonomiczna, społeczeństwo oraz zasoby ludzkie. Za Grupą LOTOS uplasowały się kolejno: TP S.A. Anwil, Metro, Orlen, Unilever, Budimex, Ciech, Polimeks-Mostostal, PTC, PGNiG, BP Polska itd. Ta ostatnia zdobyła już tylko 8 punktów.
Źródło: Grupa Lotos