Grupa PZU uruchamia usługę sprawdzenia stanu technicznego samochodu przed zakupem w ramach nowej marki Pomoc Non Stop

Dzięki usłudze można sprawdzić stan techniczny pojazdu bez wychodzenia z domu. Eksperci Pomoc Non Stop skontaktują się ze sprzedającym, sprawdzą wybrane auto w dowolnym miejscu w Polsce i dostarczą kupującemu szczegółowy raport na temat stanu technicznego, wspierając go w decyzji o potencjalnym zakupie pojazdu.

fot. Shutterstock

Aż 73% ankietowanych kierowców nie ufa sprzedawcom samochodów używanych. Z kolei dwóch na trzech badanych uważa, że zakup auta używanego to trudny i żmudny proces. Tylko 15 proc. kierowców deklaruje, że ma dużą wiedzę na temat samochodów (według badania przeprowadzonego przez firmę Kantar).

Pomoc Non Stop, marka należąca do Grupy PZU, poszerza zakres usług i produktów z obszaru mobilności. Największy polski ubezpieczyciel uruchamia ogólnopolski pilotaż usługi sprawdzenia samochodu przed zakupem. W ramach trzech pakietów usług klienci mogą wybrać weryfikację ogłoszenia sprzedaży auta, z którego chcą skorzystać, lub sprawdzenie stanu technicznego pojazdu i weryfikację na stacji diagnostycznej w dowolnym miejscu w Polsce. Oceny dokonają doświadczeni eksperci motoryzacyjni, należący do sieci partnerów Pomoc Non Stop (ponad 300 ekspertów na terenie całego kraju).

Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, średni wiek importowanych samochodów do Polski wynosi ok. 11 lat. Ostatnie lipcowe dane wskazują, że Polacy zarejestrowali tylko o 7 proc. mniej używanych pojazdów, niż miało to miejsce w analogicznym okresie 2019 r. Może to wskazywać na to, że rynek samochodów używanych powoli powraca do sytuacji sprzed pandemii COVID-19.

Pierwszy krok to wybór online odpowiedniego pakietu usługi i wysłanie wypełnionego formularza, który dla ekspertów Pomoc Non Stop oznacza sygnał do działania. Specjaliści szczegółowo zweryfikują ogłoszenie sprzedaży samochodu, skontaktują się ze sprzedającym i telefonicznie sprawdzą  podstawowe informacje. Następnie dokonają oględzin auta na miejscu i sprawdzą je w ramach  200 punktów kontrolnych, które pozwalają na ocenę stanu technicznego. Pojazd może być sprawdzony w warsztacie i na stacji diagnostycznej.  Cały proces trwa maksymalnie 2 dni robocze.

Usługę Pomoc Non Stop – sprawdzenie samochodu przed zakupem –  wyróżnia ochrona mobilności. Jest ona dostępna w 2 z 3 pakietów. W ramach ochrony mobilności klient nowo zakupionego auta ma zapewniony Assistance ważny przez 90 dni.

W przypadku awarii samochodu, który został sprawdzony przez ekspertów  Pomoc Non Stop, klient ma zapewnione holowanie aż do 150 km oraz samochód zastępczy na czas naprawy. Pokryte zostaną również ewentualne koszty robocizny w warsztacie partnerskim do kwoty 4 tys. zł.

Źródło; PZU