Grupowe planowanie wakacji – tanie, ale…

Coraz więcej propozycji promocyjnych podróży można znaleźć w serwisach zakupów grupowych. Aby wyjazd okazał się atrakcyjny pod każdym względem, warto bliżej przyjrzeć się cenom, by kilkudziesięcioprocentowa obniżka nie przyćmiła mankamentów oferowanych podróży.

Na majówkowy wyjazd zaplanowany za pośrednictwem portalu zakupów grupowych może być za późno – terminy urlopów organizowanych wokół świąt należą do bardziej obleganych, dlatego konieczne jest planowanie rezerwacji ze sporym wyprzedzeniem. Możliwość wojaży połączonych z dniem wolnym z okazji święta niedługo znów zawita do kalendarzy. W czerwcu dłuższy weekend można zyskać dzięki Bożemu Ciału, wypadającemu w czwartek (07.06.2012) – dzień urlopu da w sumie 4 dni wolnego.

W grupie jak w biurze podróży

W Polsce trwa moda na zakupy grupowe. O popularności tej formy zakupów świadczą liczby – zeszłoroczne przychody serwisów zakupowych w Polsce wyniosły 345 milionów złotych. Wybierać można spośród blisko 80 serwisów*, kupić – niemal wszystko: od odzieży, galanterii, kosmetyków, przez kursy na prawo jazdy, bony zakupowe na usługi czy romantyczną kolację, aż po wycieczki. Dla klienta cel grupowych zakupów jest jeden – ma być taniej, wystawca usługi zyskuje profity z szybkiej sprzedaży wielu ofert.

Do największych dziś portali obsługujących takie transakcje należą między innymi: Grupon, Gruper, Sweetdeal, Citeam, DealLX.

Źródło: Gruper.pl, oferta na 24.04.2012 r.

Ze względu na dużą liczbę ofert turystycznych, portale zakupów grupowych powoli zamieniają się w małe biura podróży – kierunki wojaży ogranicza głównie cena. Małe są szanse na znalezienie oferty wycieczki do Nowej Zelandii czy Brazylii, gdzie koszt podróży dla jednej osoby sięga przynajmniej kilkunastu tysięcy złotych. Popularne, a jednocześnie odpowiadające kieszeni przeciętnie zarabiającego Polaka kierunki, takie jak Chorwacja, Włochy, Francja czy rodzime tereny to najczęstsze propozycje portali zakupów grupowych.


Źródło: Grupon.pl,oferta na 24.04.2012 r.

Wycieczki z portali grupowych – tanie i liczne

Dzięki wspólnemu zakupowi kilkudziesięciu czy nawet kilkuset podróży, pojedynczy klient może zyskać przede wszystkim atrakcyjną cenę. Oferty obecne w serwisach są także inspiracją dla niezdecydowanych – dzięki korzystnym cenowo wycieczkom osoba poszukująca godnej zainteresowania oferty otrzymuje kilka przystępnych cenowo propozycji w jednym miejscu.

Średnie ceny za dwutygodniowy wyjazd do Czarnogóry, Turcji czy Hiszpanii są obłożone 50-proc. obniżkami, co w efekcie oznacza wypoczynek za nawet 500 złotych. Rzadko zdarzają się oferty przekraczające 1500 zł za kilkunastodniową podróż.


Źródło: Sweetdeal.pl, oferta na 24.04.2012 r.

Na co uważać, kupując wycieczkę grupowo

Podstawowym minusem pojawiających się atrakcyjnych cenowo propozycji mogą być dodatkowe koszty (opłata lotniskowa, parking, drogie wyżywienie), znacznie obniżające wartość oferty. Kolejnym, istotnym minusem jest termin wycieczki. Przy każdej ofercie podany jest okres, w którym kupon można wykorzystać. Aby to zrobić, konieczne będzie zarezerwowanie miejsc – często z dużym wyprzedzeniem.

Komentuje Katarzyna Nowaczyk, Dyrektor Serwisów Turystycznych Grupy Allegro

Serwisy wycieczkowe – tu więcej zależy od klienta

Poszukując ofert na własną rękę w serwisach ogłoszeniowych znajdziemy urlop „szyty na miarę”, w odpowiadającym nam terminie. Celem takich serwisów jest pomoc w nawiązaniu kontaktu między ogłoszeniodawcą a konsumentem. Dzięki temu, możemy osobiście wynegocjować korzystne dla nas warunki z właścicielem obiektu turystycznego i dokładnie wiedzieć, za co płacimy. Pozwala to zmniejszyć do minimum nieoczekiwane niespodzianki w czasie wymarzonego urlopu.

Kupując wycieczkę z zakwaterowaniem warto sprawdzić, czy oferujący zastrzega sobie możliwość zmiany hotelu, przy uwzględnieniu podobnego poziomu warunków. Taki zapis istotnie wpływa na ofertę – dzięki modyfikacji, biuro podróży może zmienić miejsce pobytu klienta wedle uznania. W rzeczywistości hotel, który został klientowi przydzielony, może odbiegać od docelowego standardu i różnić się nie tylko poziomem usług, ale także np. położeniem.

Czy grupowy zakup wakacji się opłaca?

Dla osób, które nie chcą wydać dużych pieniędzy, a jednocześnie liczą na wypoczynek – odpowiedź brzmi tak. Z zastrzeżeniem, że trzeba nastawić się na elastyczność – to klient będzie musiał podporządkować się warunkom wycieczki,. Oferty wojaży z portali grupowych zakupów są atrakcyjne cenowo, zasady promocyjnych kosztów są opisane w warunkach dostępnych na stronie internetowej, dzięki czemu serwisy zabezpieczają się przed reklamacjami (np. przymusu wykorzystania kuponu we wskazanym miesiącu) a jednocześnie wskazują, że kusząca cena obowiązuje tylko w podanym terminie.

* Źródło: godealla.pl

Hanna Hylińska,
Redaktor Bankier.pl

Źródło: Bankier.pl