PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyGrupowe planowanie wakacji – tanie, ale…

Grupowe planowanie wakacji – tanie, ale…

Analizy 25.04.2012 (08:26)

Coraz więcej propozycji promocyjnych podróży można znaleźć w serwisach zakupów grupowych. Aby wyjazd okazał się atrakcyjny pod każdym względem, warto bliżej przyjrzeć się cenom, by kilkudziesięcioprocentowa obniżka nie przyćmiła mankamentów oferowanych podróży.

Na majówkowy wyjazd zaplanowany za pośrednictwem portalu zakupów grupowych może być za późno – terminy urlopów organizowanych wokół świąt należą do bardziej obleganych, dlatego konieczne jest planowanie rezerwacji ze sporym wyprzedzeniem. Możliwość wojaży połączonych z dniem wolnym z okazji święta niedługo znów zawita do kalendarzy. W czerwcu dłuższy weekend można zyskać dzięki Bożemu Ciału, wypadającemu w czwartek (07.06.2012) – dzień urlopu da w sumie 4 dni wolnego.

W grupie jak w biurze podróży

W Polsce trwa moda na zakupy grupowe. O popularności tej formy zakupów świadczą liczby – zeszłoroczne przychody serwisów zakupowych w Polsce wyniosły 345 milionów złotych. Wybierać można spośród blisko 80 serwisów*, kupić – niemal wszystko: od odzieży, galanterii, kosmetyków, przez kursy na prawo jazdy, bony zakupowe na usługi czy romantyczną kolację, aż po wycieczki. Dla klienta cel grupowych zakupów jest jeden – ma być taniej, wystawca usługi zyskuje profity z szybkiej sprzedaży wielu ofert.

Do największych dziś portali obsługujących takie transakcje należą między innymi: Grupon, Gruper, Sweetdeal, Citeam, DealLX.

Źródło: Gruper.pl, oferta na 24.04.2012 r.

Ze względu na dużą liczbę ofert turystycznych, portale zakupów grupowych powoli zamieniają się w małe biura podróży – kierunki wojaży ogranicza głównie cena. Małe są szanse na znalezienie oferty wycieczki do Nowej Zelandii czy Brazylii, gdzie koszt podróży dla jednej osoby sięga przynajmniej kilkunastu tysięcy złotych. Popularne, a jednocześnie odpowiadające kieszeni przeciętnie zarabiającego Polaka kierunki, takie jak Chorwacja, Włochy, Francja czy rodzime tereny to najczęstsze propozycje portali zakupów grupowych.


Źródło: Grupon.pl,oferta na 24.04.2012 r.

Wycieczki z portali grupowych – tanie i liczne

Dzięki wspólnemu zakupowi kilkudziesięciu czy nawet kilkuset podróży, pojedynczy klient może zyskać przede wszystkim atrakcyjną cenę. Oferty obecne w serwisach są także inspiracją dla niezdecydowanych – dzięki korzystnym cenowo wycieczkom osoba poszukująca godnej zainteresowania oferty otrzymuje kilka przystępnych cenowo propozycji w jednym miejscu.

Średnie ceny za dwutygodniowy wyjazd do Czarnogóry, Turcji czy Hiszpanii są obłożone 50-proc. obniżkami, co w efekcie oznacza wypoczynek za nawet 500 złotych. Rzadko zdarzają się oferty przekraczające 1500 zł za kilkunastodniową podróż.


Źródło: Sweetdeal.pl, oferta na 24.04.2012 r.

Na co uważać, kupując wycieczkę grupowo

Podstawowym minusem pojawiających się atrakcyjnych cenowo propozycji mogą być dodatkowe koszty (opłata lotniskowa, parking, drogie wyżywienie), znacznie obniżające wartość oferty. Kolejnym, istotnym minusem jest termin wycieczki. Przy każdej ofercie podany jest okres, w którym kupon można wykorzystać. Aby to zrobić, konieczne będzie zarezerwowanie miejsc – często z dużym wyprzedzeniem.

Komentuje Katarzyna Nowaczyk, Dyrektor Serwisów Turystycznych Grupy Allegro

Serwisy wycieczkowe – tu więcej zależy od klienta

Poszukując ofert na własną rękę w serwisach ogłoszeniowych znajdziemy urlop „szyty na miarę”, w odpowiadającym nam terminie. Celem takich serwisów jest pomoc w nawiązaniu kontaktu między ogłoszeniodawcą a konsumentem. Dzięki temu, możemy osobiście wynegocjować korzystne dla nas warunki z właścicielem obiektu turystycznego i dokładnie wiedzieć, za co płacimy. Pozwala to zmniejszyć do minimum nieoczekiwane niespodzianki w czasie wymarzonego urlopu.

Kupując wycieczkę z zakwaterowaniem warto sprawdzić, czy oferujący zastrzega sobie możliwość zmiany hotelu, przy uwzględnieniu podobnego poziomu warunków. Taki zapis istotnie wpływa na ofertę – dzięki modyfikacji, biuro podróży może zmienić miejsce pobytu klienta wedle uznania. W rzeczywistości hotel, który został klientowi przydzielony, może odbiegać od docelowego standardu i różnić się nie tylko poziomem usług, ale także np. położeniem.

Czy grupowy zakup wakacji się opłaca?

Dla osób, które nie chcą wydać dużych pieniędzy, a jednocześnie liczą na wypoczynek – odpowiedź brzmi tak. Z zastrzeżeniem, że trzeba nastawić się na elastyczność – to klient będzie musiał podporządkować się warunkom wycieczki,. Oferty wojaży z portali grupowych zakupów są atrakcyjne cenowo, zasady promocyjnych kosztów są opisane w warunkach dostępnych na stronie internetowej, dzięki czemu serwisy zabezpieczają się przed reklamacjami (np. przymusu wykorzystania kuponu we wskazanym miesiącu) a jednocześnie wskazują, że kusząca cena obowiązuje tylko w podanym terminie.

* Źródło: godealla.pl

Hanna Hylińska,
Redaktor Bankier.pl

Źródło: Bankier.pl

grupowe zakupy wakacje zakupy 2012-04-25
Redakcja PRNews.pl
Tagi: grupowe zakupy wakacje zakupy

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców