Handel w sieci rośnie, a ponad milion kupujących płaci z PayU

Co dziesiąty badany robi to raz w tygodniu lub częściej. Co trzeci deklaruje, że kilka razy w miesiącu, a co piąty, że przynajmniej raz w ciągu miesiąca. Prawie połowa z nich wydaje na ten cel od 500 do 2 000 pln w ciągu pół roku. Zainteresowanie zakupami internetowymi rośnie – wynika z badania zachowań konsumenckich w Internecie wykonanego przez Millward Brown na zlecenie PayU. Czego potrzebują konsumenci, aby kupować jeszcze więcej i częściej?


Dzisiejsi e-konsumenci to grupa już ponad 13 mln Polaków w wieku powyżej 15 lat. Są oni coraz bardziej wymagający – decydują się na zakupy w sklepach, które nie tylko oferują najkorzystniejsze ceny, ale także przyjazne podejście do kwestii zwrotu towaru, różnorodne formy dostawy i łatwy proces zakupowy, w tym m.in. wygodne płatności. Łatwy sposób płatności – kartą lub poprzez system płatności internetowych, bywa wręcz zachętą do pierwszego zakupu w e-sklepie dla niemal połowy kupujących, zwłaszcza jeśli chodzi o mężczyzn – mówi Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU w Polsce.

Wśród funkcji, które powinien dostarczać operator płatności aby przyciągnąć kupujących do e-sklepu, konsumenci biorący udział w badaniu najczęściej wymieniali: dostęp do historii transakcji (41%), możliwość wykonania przelewu na dowolne konto bankowe (37%), płatności jednym kliknięciem (30%) oraz możliwość doładowania telefonu (21%). Wszystkie te potrzeby realizuje PayU, w którym zarejestrowało się już ponad milion osób, a kilka razy więcej korzysta z systemu w wersji dostępnej bez logowania.

PayU udostępnia wyjątkowe narzędzie przeznaczone dla zarejestrowanych użytkowników, służące do płacenia za zakupy w tysiącach sklepów i serwisów internetowych w Polsce. Korzystanie z tej formy płatności zwiększa bezpieczeństwo transakcji i znacznie przyspiesza proces zakupowy, w tym redukuje do minimum czas oczekiwania sprzedawcy na pieniądze od kupujących.

Rejestrując się w PayU kupujący może zdefiniować preferowane kanały płatności, np. szybki e-przelew PayU Express z wybranego banku lub kartę płatniczą, dzięki czemu płatność za zakupy internetowe odbywa się jednym kliknięciem, zarówno na komputerze, jak i telefonie. Dostępna jest aplikacja mobilna na systemy iOS, Android i Windows Phone, poza płatnościami za zakupy umożliwia ona doładowanie dowolnego numeru telefonu na kartę.

W PayU można także zapisać dane osobowe i adresowe potrzebne do dokonania płatności za zakupy oraz wysyłki zamówienia. Dodatkową funkcjonalnością dla zarejestrowanych użytkowników jest też dostęp do historii zakupów. Specjalna wyszukiwarka pozwala na sortowanie zakupów według kryteriów takich jak: data, status transakcji, kwota.

Aż 68% Internautów kupujących online deklaruje, że w celu opłacenia zakupów najczęściej korzysta z szybkich przelewów internetowych (tzw. pay by linków). Co trzeci badany wskazał płatność kartą kredytową lub debetową (30%), a niewiele mniej płatność przy odbiorze przesyłki (27%). Z płatności na raty często korzysta 6% badanych. Z wszystkich wymienionych metod płatności elektronicznych można łatwo skorzystać będąc zarejestrowanym użytkownikiem PayU.

 

PayU