– Rynek rozwija się bardzo dynamicznie, głównie dzięki sprzedaży inwestycyjnych produktów ubezpieczeniowych – mówi Marcin Zwara, członek zarządu Aegon TUnŻ. – Składka ubezpieczeniowa jest przekazywana do funduszy kapitałowych. Jest to więc pewnego rodzaju połączenie usługi ubezpieczeniowej z inwestycyjną – wyjaśnia M. Zwara. Uważa, że dynamika na rynku utrzyma się jeszcze przez 3 do 5 lat. Jego zdaniem na wzrost coraz słabszy wpływ będą miały tradycyjne produkty ubezpieczeniowe. Usługi inwestycyjne będą natomiast odgrywać coraz większą rolę, kosztem spadku popularności np. lokat bankowych
Na liście liderów ubezpieczeń życiowych w Polsce zaszły spore zmiany. Pierwsze miejsce zachowało PZU Życie, drugą pozycję zajął Allianz, spychając z niej Commercial Union. Po pierwszym kwartale Aegon zajmuje czwarte miejsce.