Idea Bank chce poprawić sytuację polskiego przedsiębiorcy

Nie ulega wątpliwości, że to właśnie firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw są motorem napędowym polskiej gospodarki. Jednak, aby funkcjonować, one także potrzebują pomocy – chodzi głównie o dostarczenie im środków finansowych.

Banki zapomniały o przedsiębiorstwach z sektora MSP. Skupiły się na kliencie indywidualnym, ponieważ firmy jawiły im się jako klienci podwyższonego ryzyka. Teraz, gdy wydaje się, że najtrudniejszy okres związany z  kryzysem finansowym mamy już za sobą, banki przepraszają małe firmy i zapowiadają nowe, lepsze produkty specjalnie im dedykowane.

Na rynku pojawił się także nowy gracz – bank, który powstał przede wszystkim z myślą o przedsiębiorcach. Idea Bank, bo o nim mowa, chce poprawić sytuację polskiego przedsiębiorcy. Jego oferta to nie tylko produkty depozytowe, lokaty i kredyty dla firm oraz ich właścicieli i pracowników, ale również oferta doradztwa w zakresie przepisów prawa, podatków i księgowości.

Co jeszcze wyróżnia ofertę Idea Banku od konkurencji? O tym opowiada nam Kinga Łagowska, Kierownik Marketingu i Komunikacji Idea Banku.

Dlaczego zdecydowali się Państwo skierować swoją ofertę właśnie do sektora MSP?

Kinga Łagowska: Z analiz jednej z renomowanych pracowni badawczych wynika, że Polacy coraz częściej myślą o stworzeniu własnej firmy. Warunki sprzyjające zakładaniu firmy to możliwość otrzymania dotacji, coraz większa wiedza społeczeństwa na ten temat, poprawa koniunktury oraz chęć godziwego zarabiania, wyjścia poza średnią krajową, a także dążenie do niezależności.

Idea Bank to bank wyspecjalizowany w obsłudze przedsiębiorców. Bank, który wyróżnia, promuje przedsiębiorczość – taka myśl od początku przyświecała jego twórcom. Obserwując zmieniający się rynek, postanowiliśmy dokładnie przyjrzeć się sytuacji przedsiębiorcy w Polsce. Małe firmy najczęściej borykają się z trudnościami i muszą walczyć z niedoskonałościami rynku. Mają problemy ze zdobyciem kapitału lub uzyskaniem kredytu, zwłaszcza w początkowej fazie uruchamiania działalności. Idea Bank chce budować  nowe znaczenie słowa „przedsiębiorca”, wypełnić niszę na rynku i zająć się właśnie sektorem mikroprzedsiębiorstw, które do tej pory przez inne banki traktowane były z niechęcią, jako podmioty podwyższonego ryzyka.

Czym chcą się Państwo wyróżniać na tle ofert dla firm, proponowanych przez inne banki?

Naszą przewagą konkurencyjną jest kompleksowość obsługi. Oferta obejmuje tradycyjne produkty bankowe, a ponadto doradztwo finansowe, księgowe, podatkowe i prawne prowadzone we współpracy z siecią Tax Care – pierwszą w Polsce firmą, której model biznesowy to połączenie usług księgowych, świadczonych przez licencjonowanych księgowych, z doradztwem w zakresie produktów kredytowych i inwestycyjnych.

Dzięki współpracy z naszym bankiem przedsiębiorca może skupić się na prowadzeniu i rozwijaniu swojego biznesu. Pragniemy, aby działalność Idea Bank była kojarzona z kompleksowymi rozwiązaniami, a nie z samymi produktami. Do dyspozycji Klienta oddajemy wyspecjalizowanych, indywidualnie dobranych Doradców Przedsiębiorcy, którzy służą wsparciem i pomocą na każdym etapie prowadzenia działalności – od momentu jej założenia, poprzez opracowanie planu rozwoju firmy i jego sfinansowania, prowadzenie księgowości i kadr, do chwili przekształcenia jej w spółkę.

Który oferowany przez Idea Bank produkt finansowy jest dla firm najkorzystniejszy?

Naszą topową ofertą jest Lokata Przedsiębiorcza na Start. To wyjątkowa propozycja przygotowana specjalnie dla przedsiębiorców. Jest to 2-miesięczna lokata z dzienną kapitalizacją odsetek, bez podatku Belki. Na start każdemu przedsiębiorcy oferujemy 7,5% w skali roku jak na tradycyjnej lokacie (czyli 6,04% z dzienną kapitalizacją). To pierwsza w Polsce oferta, w wypadku której wystarczy posiadać firmę, aby zyskać lepsze warunki depozytu. Możliwość założenia lokaty online jest jej dodatkowym atutem. Ten depozyt udowadnia, że warto mieć własny biznes.

A jak wygląda Państwa oferta kredytowa dla przedsiębiorców?

Oferta kredytowa Idea Bank zakłada przede wszystkim finansowanie nowych pomysłów biznesowych – zarówno dla firm, które już funkcjonują na rynku, jak i tych, które dopiero startują. Ufamy naszym Klientom i dajemy im szansę rozwoju wymarzonego biznesu, oferując dogodny kredyt. Doskonałym przykładem jest Kredyt na Start – kredyt zabezpieczony hipoteką dla nowo powstałych firm. Przedsiębiorca może uzyskać nawet 200 tys. zł. Co ważne, do otrzymania kredytu nie jest wymagany staż firmy. Zobowiązanie można spłacić w ciągu 15 lat. Zaletą produktu jest zasada indywidualnego podejścia banku do Klienta przy ocenie jego zdolności kredytowej. Nasze produkty plasują się zdecydowanie powyżej rynkowych standardów.

Idea Bank to gracz, który chce zdobyć sporą część segmentu tworzone przez firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Ma na to wielką szansę m.in. z dwóch powodów: oferuje preferencyjne produkty finansowe w porównaniu z konkurencją oraz wchodzi na rynek w momencie, gdy tak naprawdę brakuje ofert specjalnie skrojonych dla MSP.

Barbara Sielicka

Źródło: Bankier.pl