PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyIdea Bank chce poprawić sytuację polskiego przedsiębiorcy

Idea Bank chce poprawić sytuację polskiego przedsiębiorcy

Analizy 30.12.2010 (11:29)

Nie ulega wątpliwości, że to właśnie firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw są motorem napędowym polskiej gospodarki. Jednak, aby funkcjonować, one także potrzebują pomocy – chodzi głównie o dostarczenie im środków finansowych.

Banki zapomniały o przedsiębiorstwach z sektora MSP. Skupiły się na kliencie indywidualnym, ponieważ firmy jawiły im się jako klienci podwyższonego ryzyka. Teraz, gdy wydaje się, że najtrudniejszy okres związany z  kryzysem finansowym mamy już za sobą, banki przepraszają małe firmy i zapowiadają nowe, lepsze produkty specjalnie im dedykowane.

Na rynku pojawił się także nowy gracz – bank, który powstał przede wszystkim z myślą o przedsiębiorcach. Idea Bank, bo o nim mowa, chce poprawić sytuację polskiego przedsiębiorcy. Jego oferta to nie tylko produkty depozytowe, lokaty i kredyty dla firm oraz ich właścicieli i pracowników, ale również oferta doradztwa w zakresie przepisów prawa, podatków i księgowości.

Co jeszcze wyróżnia ofertę Idea Banku od konkurencji? O tym opowiada nam Kinga Łagowska, Kierownik Marketingu i Komunikacji Idea Banku.

Dlaczego zdecydowali się Państwo skierować swoją ofertę właśnie do sektora MSP?

Kinga Łagowska: Z analiz jednej z renomowanych pracowni badawczych wynika, że Polacy coraz częściej myślą o stworzeniu własnej firmy. Warunki sprzyjające zakładaniu firmy to możliwość otrzymania dotacji, coraz większa wiedza społeczeństwa na ten temat, poprawa koniunktury oraz chęć godziwego zarabiania, wyjścia poza średnią krajową, a także dążenie do niezależności.

Idea Bank to bank wyspecjalizowany w obsłudze przedsiębiorców. Bank, który wyróżnia, promuje przedsiębiorczość – taka myśl od początku przyświecała jego twórcom. Obserwując zmieniający się rynek, postanowiliśmy dokładnie przyjrzeć się sytuacji przedsiębiorcy w Polsce. Małe firmy najczęściej borykają się z trudnościami i muszą walczyć z niedoskonałościami rynku. Mają problemy ze zdobyciem kapitału lub uzyskaniem kredytu, zwłaszcza w początkowej fazie uruchamiania działalności. Idea Bank chce budować  nowe znaczenie słowa „przedsiębiorca”, wypełnić niszę na rynku i zająć się właśnie sektorem mikroprzedsiębiorstw, które do tej pory przez inne banki traktowane były z niechęcią, jako podmioty podwyższonego ryzyka.

Czym chcą się Państwo wyróżniać na tle ofert dla firm, proponowanych przez inne banki?

Naszą przewagą konkurencyjną jest kompleksowość obsługi. Oferta obejmuje tradycyjne produkty bankowe, a ponadto doradztwo finansowe, księgowe, podatkowe i prawne prowadzone we współpracy z siecią Tax Care – pierwszą w Polsce firmą, której model biznesowy to połączenie usług księgowych, świadczonych przez licencjonowanych księgowych, z doradztwem w zakresie produktów kredytowych i inwestycyjnych.

Dzięki współpracy z naszym bankiem przedsiębiorca może skupić się na prowadzeniu i rozwijaniu swojego biznesu. Pragniemy, aby działalność Idea Bank była kojarzona z kompleksowymi rozwiązaniami, a nie z samymi produktami. Do dyspozycji Klienta oddajemy wyspecjalizowanych, indywidualnie dobranych Doradców Przedsiębiorcy, którzy służą wsparciem i pomocą na każdym etapie prowadzenia działalności – od momentu jej założenia, poprzez opracowanie planu rozwoju firmy i jego sfinansowania, prowadzenie księgowości i kadr, do chwili przekształcenia jej w spółkę.

Który oferowany przez Idea Bank produkt finansowy jest dla firm najkorzystniejszy?

Naszą topową ofertą jest Lokata Przedsiębiorcza na Start. To wyjątkowa propozycja przygotowana specjalnie dla przedsiębiorców. Jest to 2-miesięczna lokata z dzienną kapitalizacją odsetek, bez podatku Belki. Na start każdemu przedsiębiorcy oferujemy 7,5% w skali roku jak na tradycyjnej lokacie (czyli 6,04% z dzienną kapitalizacją). To pierwsza w Polsce oferta, w wypadku której wystarczy posiadać firmę, aby zyskać lepsze warunki depozytu. Możliwość założenia lokaty online jest jej dodatkowym atutem. Ten depozyt udowadnia, że warto mieć własny biznes.

A jak wygląda Państwa oferta kredytowa dla przedsiębiorców?

Oferta kredytowa Idea Bank zakłada przede wszystkim finansowanie nowych pomysłów biznesowych – zarówno dla firm, które już funkcjonują na rynku, jak i tych, które dopiero startują. Ufamy naszym Klientom i dajemy im szansę rozwoju wymarzonego biznesu, oferując dogodny kredyt. Doskonałym przykładem jest Kredyt na Start – kredyt zabezpieczony hipoteką dla nowo powstałych firm. Przedsiębiorca może uzyskać nawet 200 tys. zł. Co ważne, do otrzymania kredytu nie jest wymagany staż firmy. Zobowiązanie można spłacić w ciągu 15 lat. Zaletą produktu jest zasada indywidualnego podejścia banku do Klienta przy ocenie jego zdolności kredytowej. Nasze produkty plasują się zdecydowanie powyżej rynkowych standardów.

Idea Bank to gracz, który chce zdobyć sporą część segmentu tworzone przez firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Ma na to wielką szansę m.in. z dwóch powodów: oferuje preferencyjne produkty finansowe w porównaniu z konkurencją oraz wchodzi na rynek w momencie, gdy tak naprawdę brakuje ofert specjalnie skrojonych dla MSP.

Barbara Sielicka

Źródło: Bankier.pl

biznes firma idea bank msp 2010-12-30
Redakcja PRNews.pl
Tagi: biznes firma idea bank msp

Sprawdź także:

a 0 Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon
16.06.2025 (18:21)

Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon

Wedbush Financial Services (WFS), grupa kapitałowa świadcząca usługi finansowe i spółka-matka Wedbush Securities …

a 0 OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią
16.06.2025 (18:17)

OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią

Średnia cena obowiązkowego ubezpieczenia OC w Polsce w drugim kwartale 2025 roku wyniosła 674 zł. To niemal …

a 0 Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance
16.06.2025 (18:14)

Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance

Insurtech Balcia Insurance zapytał przedstawicieli pokolenia Z, jaki jest ich stosunek do ubezpieczeń, a także …

a 0 Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”
16.06.2025 (18:09)

Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”

Bank Credit Agricole zdobył 96 proc. punktów, dzięki czemu znalazł się na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej, …

a 0 Blik Płacę Później w SGB Mobile
16.06.2025 (08:13)

Blik Płacę Później w SGB Mobile

Już od lipca usługa BLIK Płacę Później będzie dostępna dla pierwszych użytkowników Banków Spółdzielczych SGB w …

a 0 Finał Programu TalentowiSKO
16.06.2025 (08:10)

Finał Programu TalentowiSKO

W Warszawie odbyła się uroczysta Gala Programu TalentowiSKO Banków Spółdzielczych Grupy BPS, podczas której …

PRNews.pl

Zobacz również

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

41,5 mln kont osobistych prowadziły na koniec…

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Bankowcy nie mogą narzekać na brak klientów.…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców