Idea Bank najlepszym bankiem dla firm według magazynu Forbes

Idea Bank zajął pierwsze miejsce w prestiżowym rankingu „Najlepszy Bank dla Firm” magazynu Forbes. Doceniono unikalne podejście banku do prowadzących własny biznes i atrakcyjną ofertę przygotowaną specjalnie dla tej grupy odbiorców.

Idea Bank, który prowadzi działalność operacyjną od niespełna roku, po raz pierwszy został ujęty w rankingu magazynu Forbes. Zwycięstwo banku jest szczególne, bo jest to najmłodsza w Polsce instytucja świadcząca usługi dla małych przedsiębiorstw. Podkreślił to Jarosław Augustyniak, prezes Idea Banku, odbierając nagrodę z rąk redaktora naczelnego Forbesa Kazimierza Krupy. – Dziękujemy za wyróżnienie, tym bardziej, że czujemy się w gronie zwycięzców jak beniaminek. Idea Bank dopiero się rozwija i nie zamierza na tym wyróżnieniu poprzestać. Postaramy się sprostać stawianym przez twórców rankingu wymaganiom także w przyszłych latach. Bardzo dziękujemy za to wyróżnienie – powiedział Jarosław Augustyniak.

Zgodnie z przyjętą metodologią, banki świadczące usługi dla małych i średnich firm były oceniane w czterech kategoriach:

W pierwszej z nich na ocenę wpływ miały opłaty związane z założeniem i użytkowaniem konta bankowego. W przypadku kredytów szczególną uwagę zwracano na wymagany staż działalności gospodarczej, możliwą do uzyskania kwotę kredytu, okres kredytowania i wysokość pobieranej przez bank prowizji. Przy ocenie depozytów terminowych położono z kolei nacisk na atrakcyjność oprocentowania. Jakość obsługi oceniano natomiast na podstawie liczby złożonych reklamacji, przerw w dostępie do systemu transakcyjnego czy liczby pracowników dedykowanych do obsługi przedsiębiorców. W sumie bank mógł zdobyć osiem gwiazdek.

Idea Bank jest nie tylko najmłodszym na rynku bankiem świadczącym usługi dla drobnych przedsiębiorców, ale jest też instytucją wyspecjalizowaną w obsłudze tego segmentu. – Jesteśmy bankiem stworzonym przez przedsiębiorców dla przedsiębiorców. To obliguje nas do wyjątkowego podejścia i zrozumienia potrzeb osób, które prowadzą własną działalność gospodarczą – zaznacza Jarosław Augustyniak.

Na czym polega to unikalne podejście do klienta? Na kompleksowym spojrzeniu na prowadzoną przez niego działalność gospodarczą. Pozwala to zrozumieć właściwości tego biznesu, na przykład cykliczność w osiąganiu przychodów, która nie powinna dyskwalifikować firmy w ubieganiu się o kredyt. Ale to nie wszystko. Misją Idea Banku jest tworzenie takich rozwiązań dla drobnych przedsiębiorców, aby oni sami mogli skupić się na istocie swojego biznesu, a spawy administracyjne przerzucili na partnera biznesowego, jakim jest bank. Te rozwiązania to jedyna w Polsce możliwość założenia za pośrednictwem banku i współpracującej z nim firmy Tax Care działalności gospodarczej, usługa telefonicznego wsparcia w trudnych i stresujących sprawach administracyjnych (tzw. concierge urzędowe) czy wreszcie kompleksowa obsługa księgowo-prawno-kadrowo-podatkowa.

Idea Bank stawia sobie za cel przedstawienie drobnemu przedsiębiorcy takiej oferty, aby czuł się on wyróżniony, a nie dyskryminowany w stosunku do klienta detalicznego. Wymienić tu trzeba przede wszystkim pierwszy darmowy rachunek dla firm, bezpłatne bankomaty dla konta firmowego, karty do konta wydawane bez opłat czy bardzo atrakcyjną ofertę lokat. Idea Bank wprowadził też pierwszą w Polsce usługę money back połączoną z programem emerytalnym. Poza tym, oferuje przedsiębiorcom rozpoczynającym działalność kredyty na start, w kwocie do 200 tys. zł . Najnowszym projektem banku jest „inkubator przedsiębiorczości”, w ramach którego osoba z ciekawym pomysłem biznesowym może otrzymać nie tylko finansowanie projektu, ale też merytoryczne wsparcie od doświadczonych menedżerów Idea Banku z zakresu planowania biznesu, budowania strategii marketingu i sprzedaży czy w prowadzeniu biznesu od strony prawnej i administracyjnej.

Źródło: Idea Bank