W niespełna osiem miesięcy od wejścia na rynek z ofertą depozytową Idea Bank pozyskał w postaci lokat pierwszy miliard złotych. Swoje finanse powierzyło już bankowi ponad 35 tysięcy klientów.
Lokata antyinflacyjna, lokata Tax Free, lokata „trzy życzenia”, lokata „wolny wybór” – to tylko niektóre z pomysłów Idea Banku na podbicie rynku depozytowego w Polsce. Bank, który zaoferował swój pierwszy depozyt zaledwie osiem miesięcy temu, szybko wyrósł na lidera jeśli chodzi o tworzenie tego typu produktów.
– Do tej pory rywalizacja banków o oszczędności Polaków sprowadzała się głównie do wysokości nominalnego oprocentowania. Nasze doświadczenia pokazują jednak, że wybierając lokatę klienci nie kierują się już tylko tym kryterium – ocenia Jarosław Augustyniak, prezes Idea Banku. – Oczekują dziś od banku, aby tworząc nawet tak prosty produkt jak lokata bankowa, reagował na zmieniające się w warunki makroekonomiczne, pozwalał korzystać z dostępnych ulg podatkowych czy wreszcie nie kazał wybierać między atrakcyjnym poziomem odsetek a zamrożeniem kapitału na długi okres – dodaje.
W ciągu ośmiu miesięcy Idea Bank wprowadził do swojej oferty kilkanaście różnych rodzajów depozytów. Część z nich jest ogólnie dostępna, a część zarezerwowana jest tylko dla osób prowadzących działalność gospodarczą. W sumie klienci zdeponowali na różnego typu lokatach w Idea Banku już ponad miliard złotych. Liczba klientów obsługiwanych przez Idea Bank przekroczyła 35 tysięcy. Składają się na nią osoby, które założyły w banku lokatę, zaciągnęły kredyt, albo otworzyły rachunek. – Przedsiębiorcy, do których w pierwszej kolejności adresujemy nasze produkty, szybko zorientowali się, że w Idea Banku są uprzywilejowani. U nas prowadzenie działalności gospodarczej to furtka do lepszej, a nie gorszej oferty od tej, jaka otrzymują klienci detaliczni – zaznacza prezes. – Sukces Idea Banku jest tym większy, że jesteśmy nowym podmiotem na rynku, a nasza działalność sprowadzała się do tej pory tylko do obecności w internecie – dodaje.
Idea Bank zamierza nadal tworzyć ciekawe produkty oszczędnościowe, które pozwolą utrzymać wysokie tempo tworzenia bazy depozytów. Liczy też na efekty kampanii telewizyjnej, która wystartowała w lipcu i wspiera aktywnie prowadzoną od początku roku kampanię w internecie. Ważne znaczenie dla pozyskiwania depozytów będzie też miało uruchomienie placówek Idea Banku i planowana na czwarty kwartał dynamiczna ich rozbudowa. W tej chwili bank ma 28 oddziałów. Do końca roku planuje jeszcze otworzyć przynajmniej 12.
Ale Idea Bank to nie tylko atrakcyjne lokaty. To również pierwszy darmowy rachunek dla przedsiębiorców, pierwsze konto zintegrowane z księgowością firmy, pierwsza karta płatnicza połączona z programem emerytalnym czy wreszcie pierwszy prawdziwy kredyt dla start-upów.
Źródło: Idea Bank