W czasie trwania ferii zimowych w pociągach regionalnych, jak i pospiesznych, których trasy prowadzą do miejscowości górskich, prowadzona jest ekspozycja plakatów reklamowych IDEA.
Do realizacji akcji zarekomendowano pociągi regionalne, realizujące trasy Kraków-Krynica, Kraków-Zakopane, Kraków-Sucha Beskidzka, Katowice-Żywiec, Katowice-Wisła, Wrocław-Bystrzyca Kłodzka, Wrocław-Szklarska Poręba. Każdy z pociągów realizuje w ciągu doby od 4 do 7 tras. Eksponowane w nich plakaty o formacie B2 zamieszczono w najbardziej widocznych punktach wnętrza wagonów. Umożliwia to niezwykle atrakcyjną, widoczną formę prezentacji treści reklamowych. W każdym pociągu przekaz prowadzony jest za pośrednictwem ok. 40 plakatów.
Do kampanii wybrano również pociągi pospieszne odbywające jedne z najdłuższych tras, których stacją docelową jest Zakopane. Plakaty reklamowe IDEA można spotkać w pociągach relacji Szczecin-Zakopane, Olsztyn-Zakopane, Gdynia-Zakopane. Wewnątrz wagonów pasażerskich umieszczono plakaty o formacie B3, w miejscach umożliwiających doskonałą widoczność zarówno od strony osób przebywających w przedziale, jak i przemieszczających się korytarzami pociągu. W 1 wagonie pasażerskim naklejono ok. 20 sztuk plakatów, w składzie całego pociągu średnio 160 sztuk.
Akcja plakatowa IDEA w pociągach potrwa do 15 lutego br. Jej celem jest dotarcie do młodzieży, podróżującej pociągami do miejscowości górskich, w czasie trwania ferii zimowych. Na plakatach zamieszczono informacje o programie imprez rozrywkowych organizowanych przez IDEA w Szczyrku, Krynicy, Zakopanem – POP ferie oraz o ofercie darmowych weekendów. Od 1 lutego nastąpi zmiana layoutu plakatów.
Kampania plakatowa w pociągach, to kolejna forma reklamy proponowana przez BEGIMO. Spółka znana jest na rynku reklamowym z oferty innowacyjnych działań reklamowych za pośrednictwem struktury kolejowej. Po wdrożeniu prekursorskich nośników – okładka reklamowa do biletów Ad-verto, grafika zewnętrzna na wagonach pasażerskich – przyszedł czas na reklamowe wykorzystanie wnętrza wagonów pasażerskich. Przekaz za pośrednictwem plakatów w pociągach to doskonała forma kontaktu z wybraną grupą docelową. Główne atuty tej formy reklamy to przede wszystkim atrakcyjna powierzchnia, długi czas podróży=długi czas kontaktu z przekazem (pociągi regionalne 40 minut, pociągi pospieszne 4,5 godziny). Pociąg to miejsce, gdzie odbiorca uwolniony jest od pośpiechu, zrelaksowany i chętniej przyswaja otaczające go informacje. To miejsce, gdzie nie spodziewa się zetknięcia z komunikatem reklamowym. Kolejny atut to możliwość wyboru konkretnego pociągu, dowolnej trasy, gdzie prowadzona będzie akcja. Pozwala to na precyzyjne dotarcie do wybranej grupy docelowej, przemieszczającej się na terenie konkretnej części kraju.