Klienci PKO Banku Polskiego co sekundę płacą mobilnie w internecie, a do IKO logują się już częściej niż do serwisu bankowości internetowej iPKO. IKO przekroczyło właśnie rekordową barierę 3 milionów aktywnych aplikacji.
– Coraz bardziej dynamiczny rozwój IKO i tak ogromna otwartość naszych klientów na rozwiązania bankowości mobilnej są dla nas papierkiem lakmusowym i potwierdzeniem kierunku, w którym konsekwentnie zmierzamy. Postęp technologiczny sprawia, że tradycyjne banki będą musiały przekształcać się w instytucje technologiczne, a PKO Bank Polski jako lider technologiczny polskiego sektora bankowego nadaje ton tym zmianom – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego nieustannie się rozwija zarówno pod względem dostępnych funkcji i liczby transakcji, ale też grona użytkowników, którzy z niej korzystają na co dzień. W każdym tygodniu klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo logują się do IKO nawet 12 milionów razy. Sierpień był pierwszym miesiącem, w którym klienci logowali się do IKO częściej niż do bankowości internetowej i ten trend się utrzymuje.
– Nasi klienci coraz chętniej adaptują wygodne i użyteczne rozwiązania technologiczne, które ułatwiają codzienne bankowanie. Tak właśnie jest też w przypadku IKO, które rośnie coraz bardziej dynamicznie – na pierwszy milion aktywnych aplikacji czekaliśmy ponad 3 lata, o kolejny milion IKO urosło w rok, a zdobycie trzeciego zajęło już tylko 11 miesięcy – podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
Raport PRNews.pl: Liczba użytkowników bankowych aplikacji mobilnych – III kw. 2018
Łącznie w ciągu 5 lat dostępności IKO w ofercie banku, klienci wykonali za jego pomocą ponad 130 milionów transakcji mobilnych. Tylko w ciągu ostatniego roku liczba transakcji dokonywanych z poziomu aplikacji mobilnej największego polskiego banku wzrosła aż o 143 proc. IKO jest używane najczęściej do dokonywania przelewów, płatności w internecie oraz płatności zbliżeniowych.
Dziś klienci PKO Banku Polskiego płacą BLIKIEM w internecie co sekundę, w każdej minucie zlecają 100 przelewów w IKO, co godzinę logują się do aplikacji aż 60 tysięcy razy, a w ciągu doby bank notuje nawet 5,5 mln tapnięć w aplikacji.
W 2018 roku IKO zostało wzbogacone między innymi o dwie kolejne wersje językowe (ukraińską i rosyjską), powiadomienia push o zdarzeniach na rachunku, skanowanie faktur (także tych bez kodu QR), obsługę karty wielowalutowej oraz kantor umożliwiający wygodną i szybką wymianę walut z dowolnego miejsca o każdej porze. W kolejnych miesiącach w aplikacji pojawi się m.in. możliwość dokonywania transakcji BLIK w ciężar karty kredytowej (bez czeków i wypłat z bankomatów), możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej oraz opłacenia parkingu, a także mobilna autoryzacja.
Źródło: PKO BP