W nowej wersji aplikacji mobilnej ING Banku Śląskiego można już zamówić kartę do płatności mobilnych NFC. Karta wydawana jest na razie tylko klientom sieci komórkowej Orange, ale bank pracuje już nad płatnościami HCE, czyli płatnościami wykorzystującymi chmurę.
ING Bank Śląski udostępnił swoim klientom płatności mobilne NFC. Specjalną kartę, na której zainstalowany jest moduł do płatności, można zamówić z poziomu aplikacji mobilnej banku (wczoraj pojawiła się aktualizacja). Bank wprowadził płatności mobilne wykorzystujące model SIM-centric, czyli we współpracy z telekomem. Karty będą mogli zamawiać klienci banku, którzy mają podpisaną umowę z Orange.
Karta zbliżeniowa Visa zainstalowana w smartfonie została zintegrowana z aplikacją bankowości mobilnej ING Banku Śląskiego. Żeby zamówić kartę należy po wejściu do aplikacji wybrać opcję „Oferty” i postępować zgodnie ze wskazówkami na ekranie (m.in. należy wybrać rachunek, do którego będzie przypisana karta).
Rozwiązanie oparte o modeli SIM centric ma dość istotne ograniczenia. Mogą z niego korzystać wyłącznie abonenci operatora komórkowego Orange. Z naszych informacji wynika, że bank pracuje też nad udostępnieniem pozostałym klientom usługi zbliżeniowych płatności mobilnych Visa wykorzystujących chmurę i technologię HCE (Host Card Emulation). W tym przypadku nie jest już konieczna umowa z telekomem, bo tzw. bezpieczny element nie jest przechowywany na karcie SIM. Visa testuje już płatności HCE na Słowacji.
Mobilne płatności NFC działają na takiej samej zasadzie jak karty zbliżeniowe – wystarczy przystawić telefon do czytnika POS. Oczywiście telefon musi obsługiwać technologię NFC. Wkrótce klientom ING Banku Śląskiego zostanie udostępnione jeszcze jedno rozwiązanie – płatności mobilne Blik. Prawdopodobnie stanie się to na przełomie stycznia i lutego przyszłego roku. Płatności mobilne Blik wykorzystują kody jednorazowe i dostępne będą dla wszystkich klientów banku.