ING modernizuje bankowość mobilną

ING Bank Śląski zmodernizował mobilną wersję systemu bankowości internetowej ING BankOnLine. Serwis zyskał nowe funkcje, wygląd i udogodnienia dla użytkowników smartfonów.

Celem modernizacji serwisu bankowości mobilnej ING Banku Śląskiego było dostosowanie systemu do rosnących możliwości nowoczesnych urządzeń mobilnych. Rynek internetu mobilnego zmienia się bardzo dynamicznie. Gdy w 2009 r. uruchamialiśmy mobilną wersję bankowości internetowej w Polsce dominowały proste telefony komórkowe. Dziś obserwujemy rosnącą popularność smartfonów i innych urządzeń wyposażonych w ekrany dotykowe. Zmiany w mobilnej wersji systemu ING BankOnLine zostały przygotowana z myślą o ich użytkownikach – mówi Szymon Mitoraj, Dyrektor Departamentu Bankowości Internetowej i Mobilnej. Oprócz zmian wizualnych wprowadziliśmy nowe funkcje, dzięki którym w większości sytuacji wersja mobilna staje się pełnoprawnym zastępstwem systemu ING BankOnLine – dodaje Szymon Mitoraj.

Nowa odsłona bankowości mobilnej ING Banku Śląskiego wprowadza funkcje ważne dla przedsiębiorców – możliwość dokonywania przelewów do ZUS i Urzędu Skarbowego. Przypominamy, że  w wersji mobilnej systemu można także m.in. sprawdzić dostępne saldo i historię rachunku, listę transakcji oczekujących na księgowanie oraz blokad na rachunku. W systemie udostępniane są także szczegółowe informacje o posiadanych kartach kredytowych. Klient może także zrealizować dowolny przelew, zarówno wcześniej zapisany, jak nigdy wcześniej nie realizowany. W wersji mobilnej systemu można również doładować telefon lub spłacić kartę kredytową.

       

System został przygotowany do pracy na większości urządzeń – zarówno nowoczesnych smartfonach, jak i starszych modelach telefonów, które pozwalają na dostęp do internetu przy pomocy przeglądarki internetowej (Symbian, iOS, Android, BlackBerry OS, Windows Mobile). Mobilna wersja ING BankOnLine działa również na zwykłych komputerach – bank przygotował ją tak, aby była w pełni obsługiwana przez oprogramowanie dla osób niewidomych i niedowidzących.

Mobilna wersja systemu ING jest dostępna dla wszystkich klientów korzystających z autoryzacji kodami SMS i IVR (serwis HaloŚląski). Korzystanie z tego kanału transakcyjnego nie wymaga dodatkowej aktywacji, a klient korzysta z tego samego identyfikatora użytkownika oraz hasła, jak w przypadku podstawowej wersji systemu internetowego. Bezpieczeństwo wymienianych danych gwarantuje szyfrowanie połączenia protokołem SSL.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://ingbank.pl/mobile

Źródło: ING Bank Śląski