InPost: Internauci chcą liberalizacji rynku usług pocztowych

Okazuje się, że ponad 88% Internautów uważa, że przesunięcie tego terminu do 2012 roku jest niewłaściwe, a ponad 86% negatywnie ocenia ewentualne karanie niezależnych operatorów pocztowych konkurujących z Pocztą Polską.

Tylko 8% Internautów zgadza się z przesunięciem terminu liberalizacji rynku usług pocztowych aż do 2012 roku.

„InPost – jako nowy operator na rynku usług pocztowych – regularnie zdobywa rynek dzięki swojej atrakcyjnej ofercie produktowej oraz serwisowi o wysokiej jakości. Dlatego przesunięcie terminu liberalizacji – choć zdecydowanie chroni operatora narodowego – nie stanowi dla nas wielkiego zagrożenia. Nasze usługi oraz marka InPost są coraz bardziej popularne. Do czasu uwolnienia rynku zdobędziemy mocną, niepodważalną pozycję na rynku. Cieszy nas, że nasi klienci oraz Internauci podzielają nasze zdanie co do terminu liberalizacji rynku” – mówi Rafał Brzoska, prezes firmy InPost.

Z badań przeprowadzonych przez InPost wynika, że ponad 86% Internautów negatywnie ocenia deklaracje dotyczące możliwości karania alternatywnych, niezależnych operatorów pocztowych za stosowanie przesyłek przekraczających wagę 50 g.

Zgodnie z najnowszym projektem 3 dyrektywy Unii Europejskiej termin liberalizacji rynku usług pocztowych ma zostać przesunięty z roku 2009 na 2012. Dyrektywa została przyjęta przez Komisję Transportu, a w lipcu będzie poddana głosowaniu w Parlamencie Europejskim.