W Inteligo rusza nowy program lojalnościowy skierowany do obecnych klientów banku. MamInteligo oparty będzie na formule members get members. Bank liczy, że klienci zadowoleni z jego usług, będą polecać konto Inteligo swoim znajomym. Za skuteczne polecenia będą nagrody, a najlepsi ambasadorzy marki otrzymają sprzęt firmy Apple.
W maju minie już dwa lata od reaktywacji internetowego banku Inteligo. Dwa lata, które pomimo pokładanych nadziei, nie przyniosły tak naprawdę spektakularnego sukcesu. Od realunchu oferty bank zwiększył liczbę prowadzonych kont o zaledwie 40-50 tys. i nie zmienił istotnie pozycji względem konkurencji. Liczba kont nie może być oczywiście obiektywnym wyznacznikiem sukcesu, ale daje pewien pogląd na pozycję banku. Zwłaszcza gdy jest to bank internetowy, w którym kluczem do wszystkich pozostałych usług jest właśnie ROR. Towarzyszący nowemu otwarciu wysyp nowości robił imponujące wrażenie. Nowe produkty, funkcjonalności, innowacje i plany rokowały całkiem nieźle na przyszłość i pozwalały sądzić, że faktycznie Inteligo zamierza ostro ruszyć do przodu. I ruszyło, tyle że w pewnym momencie ktoś przestawił zwrotnicę i rozpędzone maszyna zjechała ponownie na boczny tor.
Oceniając z perspektywy czasu trudno nie odnieść wrażenia, że cała para poszła w gwizdek. Być może to efekt zmian zachodzących w samym PKO BP. W ubiegłym roku bank także wprowadził bezpłatne konto, więc oferta Inteligo w naturalny sposób stała wewnętrzną konkurencją (bo pod wieloma względami jest lepsza). Przez cały ubiegły rok grupa promowała tylko Konto za Zero, a reklamy telewizyjne internetowego banku pojawiły się dopiero późną jesienią. I nie były to bynajmniej reklamy ROR, a spoty zachęcające do zakładania lokat dostępnych bez konta.
Wówczas ogłoszono też kolejne zmiany w strategii Inteligo – bank wraca do korzeni bankowości internetowej, koncentrując się przede wszystkim na produktach depozytowych i kontach. Jaskółką kolejnego otwarcia stała się lokata, z której po raz pierwszy w historii banku skorzystać mogli także zewnętrzni klienci (nie posiadający ROR). Produkt ten dość szybko, bo z początkiem roku, wycofano. Najprawdopodobniej bank, należący bądź co bądź do „państwowego” PKO BP, posłuchał nadzorcy, który zalecił, by banki zrezygnowały z lokat antypodatkowych i nie rozkręcały kolejnej wojny na depozyty. Na razie nie jest on dostępny, ale ponoć jest to tylko tymczasowy przestój i wkrótce znów pojawi się w ofercie.
Mimo że przez chwilę wydawało się, że to depozyty staną się głównym produktem eksportowym banku, to okazuje się, że bank nie odpuszcza także w temacie kont osobistych. Jak się dowiedzieliśmy, Inteligo startuje z nowym programem lojalnościowym, który kierowany jest przede wszystkim do obecnych klientów. Bank liczy na to, że zadowoleni z jego usług posiadacze ROR, będą chcieli polecać swoje konto znajomym. Program oparty jest na klasycznym mechanizmie members get members, który wykorzystuje także kilka innych banków, m.in. mBank, Kredyt Bank, Alior Bank czy Getin Bank.
Inteligo będzie nagradzać klientów bonami do internetowego sklepu Empik. Każdy klient, który nakłoni znajomego do założenia rachunku w Inteligo, dostanie od banku bon na zakupy o wartości 50 zł. Taką samą nagrodę dostanie osoba zakładająca konto. Będą także bardziej wartościowe bonusy dla klientów, którzy zajmą się akwizycją na szerszą skalę. Nagrodą główną w towarzyszącym konkursie będzie MacBook 15” przyznawany za 25 skutecznych poleceń. Bank rozda także dwa iPady i jednego MacBooka 13”. Akcja będzie prowadzona pod hasłem MamInteligo, a strona dedykowana programowi znajdzie się pod adresem: https://maminteligo.pl/ (przez chwilę była już dostępna, ale wczoraj ją wyłączono).
Aktualizacja: serwis ruszył oficjalnie w poniedziałek.
Konto w Inteligo jest i było przez lata naturalnym konkurentem mBanku. Pod względem cenowym obie oferty są do siebie podobne – konta są bezpłatne, a banki pobierają opłatę za kartę tylko wówczas, gdy klient nie wykona nią transakcji na 100 zł. Oba banki oferują dostęp do bankomatów w kraju bez prowizji za stałą opłata abonamentową. W obu bankach nie można narzekać na system internetowy. Oba banki mocno wykorzystują też element społecznościowy do budowania relacji z klientami i teraz oba banki będą wykorzystywać podobny mechanizm nagradzania klientów za polecanie ROR-ów. Pojawia się tylko pytanie, czy bony do Empiku o wartości 50 zł to tak samo skuteczny wabik, jak przelew tej samej kwoty na konto.
Program oparty na mechanizmie members get members to przede wszystkim ukłon w stronę własnych, lojalnych i zadowolonych klientów. Tego typu akcje stosowane są przez banki znacznie rzadziej, niż promocje nastawione na akwizycję nowych klientów. Zazwyczaj to właśnie nowi klienci mogą liczyć na lepsze warunki, czego całkiem świeżym przykładem są chociażby ostatnie akcje ING Banku czy Alior Banku, które płacą nowym klientom za zakładanie kont przez serwisy zakupów grupowych. Nie jest jednak wykluczone, że w okresie spowolnienia, to właśnie tego typu programy lojalnościowe wykorzystujące długofalowe relacje z klientami okażą się bardziej skuteczne niż drogie i jednorazowe akcje obliczone na szybki efekt.
Źródło: PR News