Interaktywny Symulator Sprzedaży dla konsultantów Oriflame

Symulator wykonany został w technologii Flash. Takie rozwiązanie pozwoliło zbudować atrakcyjny i przyjazny interfejs graficzny, który pozwala użytkownikom większość operacji realizować za pomocą myszy i techniki „drag&drop”. Dzięki temu rozwiązaniu modelowanie struktury sprzedaży oraz obliczanie dochodów, premii i bonusów wg skomplikowanych algorytmów Planu Marketingowego Oriflame staje się proste również dla początkujących konsultantów Oriflame. Dodatkowym ułatwieniem jest rozbudowany system pomocy kontekstowej oraz instruktażowe Live Demo objaśniające krok po kroku sposób pracy z Symulatorem, zasady budowania struktur sprzedaży oraz obliczania wyników. „Interaktywny Symulator Sprzedaży pozwoli nam usprawnić szkolenia dla kilkudziesięciu tysięcy nowych konsultantów, którzy rozpoczynają z nami współpracę każdego roku.” – mówi Maria Zakrzewska, Dyrektor Marketingu Oriflame Poland.

Aplikacja jest kolejnym projektem zrealizowanych przez Engine w technologii Rich Internet Applications. Pozwala ona tworzyć rozbudowane, bazodanowe aplikacje internetowe wykorzystujące przyjazny interfejs graficzny użytkownika. Potwierdzeniem kompetencji Engine w tworzeniu takich rozwiązań jest udział od 2003 r. w programie Macromedia Alliance. Do zarządzania aplikacjami w technologii Rich Internet Applications przystosowana została autorska platforma CMS WiseNet+.

Oriflame jest jedną z czołowych firm kosmetycznych na świecie, działających wedle zasad sprzedaży bezpośredniej. Firma znana jest na całym świecie z wysokiej jakości swoich produktów, które produkuje stosując naturalne składniki pochodzące z roślin, kwiatów i owoców. Oriflame powstała w 1967 roku w Szwecji, dziś jest grupą kapitałową prowadząca sprzedaż bezpośrednią w 55 krajach. Roczne obroty firmy na świecie sięgają 550 mln Euro, sprzedaż prowadzona jest przez ponad 1,5 miliona konsultantów, którzy oferują swoim klientom ponad 500 produktów.

Engine jest agencją marketingu interaktywnego. W dorobku agencji znajduje się kilkaset różnorodnych projektów zrealizowanych m.in. dla takich Klientów, jak BMW, CocaCola, Dr. Oetker, Farm Frites, Frito Lay, GE Money Bank, GlaxoSmithKline, Grupa Żywiec, Multimedia Polska, Raiffeisen Bank, Unilever czy Wrigley. Potwierdzeniem innowacyjności agencji i uznania jej dorobku w dziedzinie Internetu i technik multimedialnych jest zdobycie przez nią trzech Złotych Orłów i dwóch CyberKreatur. Jako pierwsza agencja interaktywna w Polsce Engine została partnerem Macromedia w dziedzinie implementacji nowoczesnych technologii multimedialnych i rozwiązań Rich Internet Applications.