Jak deweloperzy zachęcają klientów do zakupu mieszkania

Minione miesiące były bardzo dobre dla deweloperów mieszkaniowych w stolicy. Popyt na oferowane przez nich lokale był wręcz rekordowy. Deweloperzy nie musieli więc martwić się o poszukiwanie potencjalnych klientów. Kluczowym elementem stawało się natomiast przekonanie osób zgłaszających się do biur sprzedaży, iż to właśnie tutaj powinni oni dokonać zakupu.


Dzisiejszy klient zainteresowany mieszkaniem z rynku pierwotnego może w internecie szybko zidentyfikować dostępne propozycje w interesującej go lokalizacji. Kolejnym krokiem jest zgłębienie charakterystyki poszczególnych inwestycji na dedykowanych stronach internetowych, bądź w poświęconych temu zagadnieniu serwisach internetowych. Od tego momentu zaczyna się walka o klienta, która doprowadzić ma do finalizacji transakcji.

Trzeba przyznać, iż obecnie deweloperzy nie prześcigają się specjalnie w wymyślnych promocjach, choć zdarzają się jeszcze ciekawe wyjątki. Część deweloperów, zwłaszcza takich, których inwestycje w najbliższym otoczeniu nie mają bezpośredniej konkurencji, nawet nie myśli o wprowadzaniu dodatkowych zachęt dla klientów. Wśród pozostałych przeważają sprawdzone już wcześniej metody mające na celu zmotywować poszukujących do szybkiego zawarcia umowy.

Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest rabat na mieszkania oferowane w przedsprzedaży. Dłuższy czas oczekiwania na gotowe mieszkanie jest rekompensowany niższą ceną. Taką promocję wprowadził właśnie deweloper na osiedlu METROBIELANY, gdzie ruszyła przedsprzedaż mieszkań z budynku C, który stanowi 3 etap inwestycji. Klient kupujący mieszkanie w inwestycji METROBIELANY może uzyskać rabat nawet do 45 tysięcy złotych.


Wielu deweloperów decyduje się na ograniczone czasowo promocje również na późniejszych etapach realizacji inwestycji, a nawet po ich ukończeniu. Na rabat można liczyć również przy zakupie domu. Inwestycja Cicha Dolina – kameralne osiedle domów jednorodzinnych w zabudowie szeregowej, oferuje swoim klientom wybrane budynki taniej o wartość podatku VAT.

Dodatkowo deweloper obniżył cenę jednego ze swoich domów, który kosztuje teraz tylko 899 tys. zł. Więcej o promocjach na warszawskim osiedlu Cicha Dolina można dowiedzieć się odwiedzając stronę inwestycji lub przychodząc na organizowany w dniu 07.05 Dzień Otwarty.

Obniżka ceny jest dobrze postrzegana przez klientów, gdyż ten rodzaj promocji uznają oni za najbardziej przejrzysty. Niższe ceny mogą obowiązywać w dłuższym okresie (np. w okresie przedświątecznym), bądź w mocno ograniczonym (np. na czas targów mieszkaniowych, tylko w danym dniu). Czasowe obniżki są często stosowanym rozwiązaniem mającym zwrócić uwagę klientów na konkretne mieszkania w danej inwestycji. Gdy deweloper nie chce oficjalnie obniżyć wyjściowej ceny, często decyduje się na złożenie niezdecydowanemu klientowi propozycji mającej uatrakcyjnić ofertę. Wśród takich rozwiązań możemy spotkać oferowanie wykończenia w cenie mieszkania, miejsca postojowego lub też komórki lokatorskiej gratis. Przykłady takich promocji przygotowało dla swoich klientów Osiedle Ostródzka. Kupując lokal można wybierać między wykończeniem mieszkania w jego cenie do 20 tys. zł, garażem lub komórką lokatorską z odroczoną płatnością na 2 lata oraz pokryciem kosztów notarialnych zakupu nieruchomości. Dodatkowo kupujący może wybierać również pomiędzy voucherem wakacyjnym o wartości 5 tys. zł lub wynajem samochodu na rok. Warto zaznaczyć, że niektóre z tych promocji mogą się ze sobą łączyć.


Należy zwrócić uwagę, iż deweloperzy coraz większą wagę przywiązują do tego, by nawet na chwilę nie wypuścić klienta z rąk. W tym celu muszą zapewnić mu w pełni kompleksową obsługę, poczynając od pomocy w otrzymaniu kredytu po wykończenie mieszkania. Każdy z etapów umożliwia przedstawienie klientowi korzystnych propozycji, a on sam zyskuje komfort i oszczędza czas, jaki musiałby poświęcić na samodzielną organizację poszczególnych działań.