Jakość baz danych pod lupą Opticx

Opticx to proces wykonywany na konsumenckiej bazie danych, który w pierwszej kolejności dostarcza raport zawierający kompleksowe informacje o jakości zgromadzonych w bazie informacji. Ma on pomóc firmom zrozumieć i oszacować wartość posiadanych danych oraz wskazać możliwości pełnego wykorzystania ich potencjału. Podsumowujące audyt zestawienie pozwala na precyzyjną ocenę jakości bazy w wielu wymiarach – badaniu podlega zarówno struktura bazy, sposób jej sformatowania oraz zawartość. Klient uzyskuje, więc pełną informację o tym, ile w bazie znajduje się duplikatów osób, adresów oraz ile jest rekordów zawiera nieprawidłowe lub błędnie przypisane adresy, nazwiska, nazwy miast czy kody pocztowe.

Ile są warte takie informacje?

Prawdopodobnie miliony. Dobra jakość informacji o klientach, to dobre relacje. Firmy wydają ogromne budżety na marketing czy rozwiązania IT, które mają zwiększyć satysfakcję klientów i sprawić, że nie odejdą do konkurencji. Nawet najlepsze i najbardziej zaawansowane systemy CRM-owe stają się bezużyteczne, jeśli jakość informacji, które je zasilają, jest niska.

Błędy w bazach danych kosztują organizacje nie tylko dodatkowe pieniądze, ale również bardzo negatywnie odbijają się na ich wizerunku i reputacji. Bo cóż można pomyśleć, kiedy firma wysyła do osób, które nie są już ich klientami i wycofały zgody na komunikację, prezentację produktów czy ofertę udziału w programie lojalnościowym? Zdarzają się także kilkukrotne wysyłki do tej samej osoby (gdyż zapisana jest w bazie wielokrotnie), dzieci, które zaciągnęły kredyt hipoteczny…. czy klienci, którzy przyjdą na świat w odległej przyszłości….

„Audyt bazy jednego z naszych klientów wykazał, że błędne adresy i duplikaty osób stanowią wydawać by się mogło niewielkie ilości – zaledwie 5% – 6% – opowiada Krzysztof Szwarc, Dyrektor Działu IT w Acxiom Polska.- Po jej przeczyszczeniu, zmniejszenie liczby przesyłek i oszczędności z tym związane wyniosły jednakże kilkaset tysięcy złotych, oprócz oczywistej poprawy wizerunku. Dbałość o jakość zgromadzonych w bazach informacji jest więc jak najbardziej uzasadniona i opłacalna.”