Jesienne kampanie reklamowe oraz nagrody Effie dla PZU

Dwie kampanie reklamowe i dwie nagrody Effie. Grupa PZU aktywna i doceniana na rynku marketingowym.

E-szkoda, czyli szkody szybko przez internet

24 października br. ruszyła kampania „E-szkoda”, której celem jest poinformowanie klientów PZU o uruchomieniu kolejnego kanału zgłoszenia i likwidacji szkód przez Internet, a także o zaletach i prostocie tego rozwiązania. Idea kampanii oparta jest na spostrzeżeniu, że rzeczy, o których myślimy, że są uciążliwe i zabierają nam dużo czasu odkładamy na później. Jednym z elementów kampanii będzie spot telewizyjny, którego bohater odkłada zgłoszenie rozbitej szkody w samochodzie oraz swojej złamanej ręki na później.

Kampania potrwa do 27 listopada i prowadzona będzie w telewizji, internecie (m.in. dedykowana strona www), kinie oraz prasie motoryzacyjnej. Dodatkowo prowadzone będą działania typu ambient. W wybranych kinach pojawią się naklejki na lustrach w toaletach, a w sklepach Diverse – naklejki na lustrach w przebieralniach.

Za kreację tej kampanii odpowiada agencja K2 Internet, za zakup mediów Starlink i ACR.

Plan na życie – kolejna odsłona

18 października br. wystartował także drugi etap kampanii „Plan na Życie”, której celem jest budowanie wizerunku PZU jako marki o kompetencjach inwestycyjno-ochronnych oraz wzrost rozpoznawalności marki PZU w ofercie ubezpieczeń życiowych. Kampania wizerunkowa jest adresowana do osób, którzy dążą do lepszej jakości życia dla siebie i swoich bliskich. Ideą kampanii jest spostrzeżenie, że o ubezpieczeniach życiowych i inwestycjach człowiek myśli przekraczając pewne etapy swojego życia – np. pierwsza praca, ślub, dziecko czy znaczący awans w pracy. Korzyścią, jakie produkty PZU dają klientowi jest poczucie kontroli dzięki ciągłości oszczędzania i ochrony niezależnie od sytuacji życiowej. Kampania potrwa do 27 listopada i prowadzona jest w telewizji i internecie.

Za kreację obu tych kampanii odpowiadają agencje Leo Burnett i K2 Internet, za zakup mediów Starlink i ACR.

Kampanie PZU efektywne

Podczas 12. Gali Prix Effie Awards 2011 – corocznego konkursu efektywności w reklamie, w którym nagradzane są najskuteczniejsze kampanie reklamowe PZU otrzymał dwie nagrody. Srebrnym Effie w kategorii Finanse została nagrodzona kampania „PZU Uważaj na atrapy” promująca pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych OC/AC, natomiast w kategorii Promocja Miejsc i Wydarzeń Brązowym Effie uhonorowano kampanię „Historie ukryte w obrazach” zrealizowaną w ramach projektu sponsoringowego Nowe Sukiennice.

Gala wręczenia nagród Effie odbyła się 17 października br. w Teatrze Wielkim w Warszawie. Do tegorocznej edycji konkursu efektywności w reklamie Effie Awards zgłoszono 103 kampanie w 17 kategoriach.

Źródło: PZU